Opdrachten

ATOS Nederland B.V. Integratie (ESB) Technisch Platform Beheerder (TPB) - Rijkswaterstaat

Integratie (ESB) Technisch Platform Beheerder (TPB) - Rijkswaterstaat

Info

Functie

Integratie (ESB) Technisch Platform Beheerder (TPB) - Rijkswaterstaat

Locatie

Delft

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

19.01.2023 - 30.09.2023

Opdrachtnummer

128781

Sluitingsdatum

date-icon20.01.2023 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Een aanbieding zonder motivatie (dus waarom u de juiste kandidaat bent en hoe u matcht op de eisen die in de aanvraag staan) wordt niet in behandeling genomen.

Functie:
Wil jij een bijdrage leveren aan goede informatievoorziening binnen Rijkswaterstaat? Het Integratie Platform reguleert en beheert dataverkeer op een service georiënteerde wijze tussen verschillende afnemende en aanbiedende partijen. Het platform richt zich op de implementatie van services waarmee standaardisatie en centralisatie op het gebied van dataverkeer geborgd is. De functie van het Integratie platform is informatie (zoals berichten, databestanden, rapportages) om te zetten in het gewenste formaat/protocol (transformatie) en de informatie veilig en gegarandeerd aan of door te leveren aan afnemers. Het Integratie Platform heeft een primaire focus op API connectiviteit, maar kan ook web-services en conventionele services (zoals bijv. sFTP) leveren. Als technische platform beheerder ben je verantwoordelijk voor het beheren van complexe omgevingen. Dit gebeurt volgens afgesproken service levels, zodanig dat de continuïteit van de processen gewaarborgd blijft. Je houdt je bezig met het onderhouden van het Integratie platform, je bent verantwoordelijk voor het operationeel houden van de bestaande infrastructuur en het in beheer nemen van nieuwe applicaties. Verder heb je een actieve rol in het analyseren van grote en kleine problemen en voorkomende storingen en vanzelfsprekend ook in het oplossen ervan. Het is belangrijk dat je goed kunt communiceren op alle niveaus. Van software ontwikkelaars, klanten tot management.

Werkzaamheden:
• Installeren, inrichten en beheren van applicaties/koppelingen gebaseerd op software van Mulesoft
• Het zelfstandig oplossen van incidenten en het uitvoeren van wijzigingen ten bate van het Integratie platform
• Het monitoren van de applicaties services, servers, databases, performance etc, teneinde vast te stelen of de applicatie/koppeling goed/optimaal functioneert
• Dagelijks operationeel beheer van de systemen waarop de applicaties aangeboden worden, inclusief het oplossen van storingen conform het Incident management proces van de afdeling. Tevens Single point of contact voor alles waar andere operationele afdelingen niet uit komen en wel betrekking heeft op de dienstverlening van de afdeling
• Het plannen en uitvoeren van ‘wijzigingen’ op de systemen van Aanbesteder, vaak in nauwe samenwerking met de technische resources, de betrokken testers, leveranciers en systeembeheer. Men is verantwoordelijk voor het bewaken van de diverse trajecten binnen het gehanteerde OTAP(U) proces (Ontwerp, Test, Acceptatie, Productie en (Uitwijk indien beschikbaar)), inclusief het zelfstandig inschatten van risico's en doorlooptijden
• Het analyseren en oplossen van 2e-lijns (technisch) applicatie problemen, in samenspraak met de applicatie leverancier. Veelal te realiseren door middel van een wijziging. Dit binnen de operationele en tactische ITIL-processen van RWS;
• Het configureren van het Integratie platform om de applicaties/koppelingen optimaal te laten functioneren
• Onder verantwoordelijkheid van de Platform Manager het correct en tijdig uitvoeren van de initiële intake en test van de aangeboden ‘wijzigingen’
• Technische wijzigingen functioneel beschrijven, voordelen/nadelen en risico's aangeven, in nauw contact met de betrokken Platform Manager ten bate van platform ontwikkeling en debugging
• Aandragen van Problems, (mede)analyseren en (mede)oplossen van Problems
• Systeem integratie: Overzicht hebben en houden van koppelingen van de diverse systemen en datastromen, waarbij dus oa de applicaties geschikt worden gemaakt voor een landing op de bouwstenen van (interne) leveranciers.
• Service integratie: Koppelen van diensten en datastromen om zo een overzichtelijker en efficiëntere keten binnen de diverse afdelingen te realiseren.
• Documentatie controleren/schrijven en op de VPR plaatsen
• Technische controle van het geleverde resultaat vanuit collega's (4-ogen principe)
• Feedback en evaluatie verwerken vanuit het acceptatie traject met de betrokkenen
• Meedraaien binnen diverse (vernieuwings)projecten
• Aanleveren (van informatie ten behoeve van) rapportages, zoals prio 1 evaluaties, beschikbaarheidscijfers van beheerde systemen, opleveren logfiles, etc.

Eisen:
Opleiding Werk- en denkniveau • WO / HBO

Binnen TPB wordt aan de professionaliteit van de medewerker eisen gesteld waarbij het RADIO-V principe (resultaat gedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend) leidend is voor de cultuur van werken en dienst verlenen binnen RWS. Naast het kunnen plannen en organiseren, goede analytische vermogens en accuratesse, is het een must om communicatief vaardig te zijn, zowel schriftelijk als mondeling: zeg wat je doet en doe wat je zegt

Aantoonbare kennis van en ervaring:
• (indicatief 1-3 jaar) met het beheer van ICT[1]platformen
• Minimaal 3 jaar ervaring met het beheren en programmeren van MuleSoft binnen een grote en complexe organisatie
• In bezit van ‘MuleSoft Development Fundamentals voor Mule 3/Mule 4’
• In bezit van ‘Certified SOA Professional’
• Anypoint Platform • Maven/Git/Nexus
• Continuous Integration /Continuous Delivery
• Extensible Markup Language (XML)
• Certificaten/PKI Overheidscertificaten
• Postman/SOAPUI/Ansible
• Kubernetes
• Windows/Linux beheertools
• Managed File Transfer, zoals sFTP
• Message queuing, ervaring met ActiveMQ en/of RabbitMQ
• Kennis over IPv4 IP, adressen, poorten, routing, switching, firewalling, loadbalancing, rev.proxy-ing
• Bij voorkeur kennis van software defined networking, container networking (NSX[1]T of NSX-V)
• Heeft ervaring met monitoring tools, zoals Check_MK en Splunk
• Passie voor agile werken, bij voorkeur ervaring met het werken binnen een Scrum/Kanban team
• Bekend met Topdesk of soortgelijke ticketsysteem
• Kent de geldende architectuurprincipes (van business tot data en technische infra) en bezit kennis van de gehanteerde referentiekaders, te weten ITIL, ASL en Information Security Foundation
• Positieve houding tegenover feedback en samenwerking
• Bij voorkeur ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie
• Staat open voor 24x7 ondersteuning (consignatiediensten).

Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Betalingstermijn facturen is 60 dagen. Door afname van Premium kunt u dit reduceren tot 15 dagen.

Standplaats Delft. Bereidheid om te reizen en is vereist; Het draaien van stand-by diensten buiten standaard kantoortijden behoort tot de mogelijkheid


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

ATOS Nederland B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Een aanbieding zonder motivatie (dus waarom u de juiste kandidaat bent en hoe u matcht op de eisen die in de aanvraag staan) wordt niet in behandeling genomen.

Functie:
Wil jij een bijdrage leveren aan goede informatievoorziening binnen Rijkswaterstaat? Het Integratie Platform reguleert en beheert dataverkeer op een service georiënteerde wijze tussen verschillende afnemende en aanbiedende partijen. Het platform richt zich op de implementatie van services waarmee standaardisatie en centralisatie op het gebied van dataverkeer geborgd is. De functie van het Integratie platform is informatie (zoals berichten, databestanden, rapportages) om te zetten in het gewenste formaat/protocol (transformatie) en de informatie veilig en gegarandeerd aan of door te leveren aan afnemers. Het Integratie Platform heeft een primaire focus op API connectiviteit, maar kan ook web-services en conventionele services (zoals bijv. sFTP) leveren. Als technische platform beheerder ben je verantwoordelijk voor het beheren van complexe omgevingen. Dit gebeurt volgens afgesproken service levels, zodanig dat de continuïteit van de processen gewaarborgd blijft. Je houdt je bezig met het onderhouden van het Integratie platform, je bent verantwoordelijk voor het operationeel houden van de bestaande infrastructuur en het in beheer nemen van nieuwe applicaties. Verder heb je een actieve rol in het analyseren van grote en kleine problemen en voorkomende storingen en vanzelfsprekend ook in het oplossen ervan. Het is belangrijk dat je goed kunt communiceren op alle niveaus. Van software ontwikkelaars, klanten tot management.

Werkzaamheden:
• Installeren, inrichten en beheren van applicaties/koppelingen gebaseerd op software van Mulesoft
• Het zelfstandig oplossen van incidenten en het uitvoeren van wijzigingen ten bate van het Integratie platform
• Het monitoren van de applicaties services, servers, databases, performance etc, teneinde vast te stelen of de applicatie/koppeling goed/optimaal functioneert
• Dagelijks operationeel beheer van de systemen waarop de applicaties aangeboden worden, inclusief het oplossen van storingen conform het Incident management proces van de afdeling. Tevens Single point of contact voor alles waar andere operationele afdelingen niet uit komen en wel betrekking heeft op de dienstverlening van de afdeling
• Het plannen en uitvoeren van ‘wijzigingen’ op de systemen van Aanbesteder, vaak in nauwe samenwerking met de technische resources, de betrokken testers, leveranciers en systeembeheer. Men is verantwoordelijk voor het bewaken van de diverse trajecten binnen het gehanteerde OTAP(U) proces (Ontwerp, Test, Acceptatie, Productie en (Uitwijk indien beschikbaar)), inclusief het zelfstandig inschatten van risico's en doorlooptijden
• Het analyseren en oplossen van 2e-lijns (technisch) applicatie problemen, in samenspraak met de applicatie leverancier. Veelal te realiseren door middel van een wijziging. Dit binnen de operationele en tactische ITIL-processen van RWS;
• Het configureren van het Integratie platform om de applicaties/koppelingen optimaal te laten functioneren
• Onder verantwoordelijkheid van de Platform Manager het correct en tijdig uitvoeren van de initiële intake en test van de aangeboden ‘wijzigingen’
• Technische wijzigingen functioneel beschrijven, voordelen/nadelen en risico's aangeven, in nauw contact met de betrokken Platform Manager ten bate van platform ontwikkeling en debugging
• Aandragen van Problems, (mede)analyseren en (mede)oplossen van Problems
• Systeem integratie: Overzicht hebben en houden van koppelingen van de diverse systemen en datastromen, waarbij dus oa de applicaties geschikt worden gemaakt voor een landing op de bouwstenen van (interne) leveranciers.
• Service integratie: Koppelen van diensten en datastromen om zo een overzichtelijker en efficiëntere keten binnen de diverse afdelingen te realiseren.
• Documentatie controleren/schrijven en op de VPR plaatsen
• Technische controle van het geleverde resultaat vanuit collega's (4-ogen principe)
• Feedback en evaluatie verwerken vanuit het acceptatie traject met de betrokkenen
• Meedraaien binnen diverse (vernieuwings)projecten
• Aanleveren (van informatie ten behoeve van) rapportages, zoals prio 1 evaluaties, beschikbaarheidscijfers van beheerde systemen, opleveren logfiles, etc.

Eisen:
Opleiding Werk- en denkniveau • WO / HBO

Binnen TPB wordt aan de professionaliteit van de medewerker eisen gesteld waarbij het RADIO-V principe (resultaat gedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend) leidend is voor de cultuur van werken en dienst verlenen binnen RWS. Naast het kunnen plannen en organiseren, goede analytische vermogens en accuratesse, is het een must om communicatief vaardig te zijn, zowel schriftelijk als mondeling: zeg wat je doet en doe wat je zegt

Aantoonbare kennis van en ervaring:
• (indicatief 1-3 jaar) met het beheer van ICT[1]platformen
• Minimaal 3 jaar ervaring met het beheren en programmeren van MuleSoft binnen een grote en complexe organisatie
• In bezit van ‘MuleSoft Development Fundamentals voor Mule 3/Mule 4’
• In bezit van ‘Certified SOA Professional’
• Anypoint Platform • Maven/Git/Nexus
• Continuous Integration /Continuous Delivery
• Extensible Markup Language (XML)
• Certificaten/PKI Overheidscertificaten
• Postman/SOAPUI/Ansible
• Kubernetes
• Windows/Linux beheertools
• Managed File Transfer, zoals sFTP
• Message queuing, ervaring met ActiveMQ en/of RabbitMQ
• Kennis over IPv4 IP, adressen, poorten, routing, switching, firewalling, loadbalancing, rev.proxy-ing
• Bij voorkeur kennis van software defined networking, container networking (NSX[1]T of NSX-V)
• Heeft ervaring met monitoring tools, zoals Check_MK en Splunk
• Passie voor agile werken, bij voorkeur ervaring met het werken binnen een Scrum/Kanban team
• Bekend met Topdesk of soortgelijke ticketsysteem
• Kent de geldende architectuurprincipes (van business tot data en technische infra) en bezit kennis van de gehanteerde referentiekaders, te weten ITIL, ASL en Information Security Foundation
• Positieve houding tegenover feedback en samenwerking
• Bij voorkeur ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie
• Staat open voor 24x7 ondersteuning (consignatiediensten).

Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Betalingstermijn facturen is 60 dagen. Door afname van Premium kunt u dit reduceren tot 15 dagen.

Standplaats Delft. Bereidheid om te reizen en is vereist; Het draaien van stand-by diensten buiten standaard kantoortijden behoort tot de mogelijkheid


De recruiter

Michael Blaauw

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Yellow Friday
Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

Meer informatie over ons privacybeleid.

Meer informatie over ons cookiebeleid.