Opdrachten

ATOS Nederland B.V. Navision specialist

Navision specialist

Info

Functie

Navision specialist

Locatie

Nader te bepalen

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

31.05.2023 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

137393

Sluitingsdatum

date-icon26.06.2023 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Description:

ZZP : toegestaan
Klant zoekt: een database technisch applicatie beheerder/specialist voor een 2015 versie van Navision, (hij moet echt technisch zijn, want Functionele specialisten heeft men zelf).
Het zou gaan om een eerste maand 2 dagen in de week en daarna 1 dag in de week ongeveer.

We zoeken iemand die kan ondersteunen met een aantal zaken. Deze zaken liggen vaak op het snijvlak tussen technische applicatiekennis van Navision (bijvoorbeeld Navision ‘debug sessions’ starten en uitvoeren) en kennis van de technische server- en services-laag waar dit alles op draait. Na onze migratie naar Azure dit jaar, lopen er een aantal zaken nog niet soepel en een root-cause-analyse is hier vaak lastig vanwege beperkte tijd, of kennis in het team op dit snijvlak.

Voorbeelden van op te lossen problemen

• Print problemen
Printacties tussen Navision en de printservers lopen niet, of erg langzaam. Hierdoor worden er geen labels, of tekeningen geprint, of blijven boekingsprocessen soms hangen doordat het printen vast loopt, waardoor het proces erg verstoort kan worden. Deze printprocessen gebruiken een verscheidenheid van Navision- en andere tools-functionaliteit (NiceLabel, PDF Printer Pro, standard Windows printing, redirected printing, etc.) die door Navision worden aangeroepen.
• Job scheduler servers problemen
Op de application server waar onze Navision job schedulers op draaien hadden we problemen dat deze server geen mails kon versturen via SMTP. Hierdoor werden geschedulde mails (approvals) en foutmeldingen van jobs niet verstuurd. Hierdoor konden cruciale processen stil komen te liggen zonder dat men het door had.
Om dit op te lossen hebben we een nieuwere server opgetuigd. Op deze server werkte het mailen wel weer, echter was de performance van de jobs ineens erg traag en liepen belangrijke jobs (MRP o.a.) uit hun tijdswindow, waardoor deze niet meer draaiden. Dit terwijl de specs van beide servers qua performance hetzelfde ingesteld stond.
• Gebrekkig (SQL) server beheer
Er wordt op dit moment niet echt beheer gedaan op de SQL server. Denk aan processen als indexeren, log files beheer, etc. goed zetten om te zorgen dat alles soepel blijft lopen. Ook denk ik dan aan het pro-actief onderzoeken van foutmeldingen in de event viewers op de verschillende Navision-servers.
• Algemene traagheid van de applicatie
Navision wordt bij sommige bedrijven gemeld dat er voor langere tijd in de applicatie algemene traagheid wordt ondervonden. Hierbij is er vanuit de infra-kant niet altijd een oorzaak te vinden, dus is het de vraag of het mogelijk ergens in de applicatie niet goed gaat.

Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Betalingstermijn facturen is 60 dagen. Door afname van Premium kunt u dit reduceren tot 15 dagen.



Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

ATOS Nederland B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Description:

ZZP : toegestaan
Klant zoekt: een database technisch applicatie beheerder/specialist voor een 2015 versie van Navision, (hij moet echt technisch zijn, want Functionele specialisten heeft men zelf).
Het zou gaan om een eerste maand 2 dagen in de week en daarna 1 dag in de week ongeveer.

We zoeken iemand die kan ondersteunen met een aantal zaken. Deze zaken liggen vaak op het snijvlak tussen technische applicatiekennis van Navision (bijvoorbeeld Navision ‘debug sessions’ starten en uitvoeren) en kennis van de technische server- en services-laag waar dit alles op draait. Na onze migratie naar Azure dit jaar, lopen er een aantal zaken nog niet soepel en een root-cause-analyse is hier vaak lastig vanwege beperkte tijd, of kennis in het team op dit snijvlak.

Voorbeelden van op te lossen problemen

• Print problemen
Printacties tussen Navision en de printservers lopen niet, of erg langzaam. Hierdoor worden er geen labels, of tekeningen geprint, of blijven boekingsprocessen soms hangen doordat het printen vast loopt, waardoor het proces erg verstoort kan worden. Deze printprocessen gebruiken een verscheidenheid van Navision- en andere tools-functionaliteit (NiceLabel, PDF Printer Pro, standard Windows printing, redirected printing, etc.) die door Navision worden aangeroepen.
• Job scheduler servers problemen
Op de application server waar onze Navision job schedulers op draaien hadden we problemen dat deze server geen mails kon versturen via SMTP. Hierdoor werden geschedulde mails (approvals) en foutmeldingen van jobs niet verstuurd. Hierdoor konden cruciale processen stil komen te liggen zonder dat men het door had.
Om dit op te lossen hebben we een nieuwere server opgetuigd. Op deze server werkte het mailen wel weer, echter was de performance van de jobs ineens erg traag en liepen belangrijke jobs (MRP o.a.) uit hun tijdswindow, waardoor deze niet meer draaiden. Dit terwijl de specs van beide servers qua performance hetzelfde ingesteld stond.
• Gebrekkig (SQL) server beheer
Er wordt op dit moment niet echt beheer gedaan op de SQL server. Denk aan processen als indexeren, log files beheer, etc. goed zetten om te zorgen dat alles soepel blijft lopen. Ook denk ik dan aan het pro-actief onderzoeken van foutmeldingen in de event viewers op de verschillende Navision-servers.
• Algemene traagheid van de applicatie
Navision wordt bij sommige bedrijven gemeld dat er voor langere tijd in de applicatie algemene traagheid wordt ondervonden. Hierbij is er vanuit de infra-kant niet altijd een oorzaak te vinden, dus is het de vraag of het mogelijk ergens in de applicatie niet goed gaat.

Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Betalingstermijn facturen is 60 dagen. Door afname van Premium kunt u dit reduceren tot 15 dagen.



De recruiter

Heinz Kaa

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Yellow Friday
Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

Meer informatie over ons privacybeleid.

Meer informatie over ons cookiebeleid.