Opdrachten
Projectmanager BPPM - Belastingdienst
Info
Functie
Projectmanager BPPM - BelastingdienstLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
31.10.2022 - 29.06.2023Opdrachtnummer
122188Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Een aanbieding zonder motivatie (dus waarom u de juiste kandidaat bent en hoe u matcht op de eisen die in de aanvraag staan) wordt niet in behandeling genomen
De directie Klantinteractie en Services van de Belastingdienst heeft voor de komende jaren middelen beschikbaar om de verschillende ambities op het gebied van vernieuwing en (door)ontwikkeling van de organisatiedoelen te realiseren. Belangrijke onderwerpen hierbij zijn; proactieve (digitale) dienstverlening, persoonlijke hulp, verbeteren slagkracht organisatie, menselijke maat, klantsignaalmanagement, etc.
Krijg jij energie van deze onderwerpen die burgers en bedrijven echt verder helpen in het voldoen aan hun verplichtingen
Als projectmanager werkend vanuit Utrecht richt jij je samen met collega projectmanagers en de collega’s uit de organisatie op het realiseren van deze doelstellingen.
Als KI&S zijn we het Bureau Project- en Programmamanagement opnieuw aan het vormgeven, inrichten en inbedden in de organisatie. Geen geringe opgave omdat zowel de reguliere business als de vernieuwing ‘gewoon’ doorgaat. Betekent dat we verwachten dat je snel kunt schakelen tussen onderwerpen, abstractieniveaus en ‘in control’ bent. Projecten hebben veelal een directie overstijgend karakter.
We verwachten dat jij met jouw expertise tijdig en binnen het budget de projecten afrond. Je realiseert de projectdoelen in afstemming met de opdrachtgever, het projectteam en de kwartiermaker van het Bureau Project- en Programmamanagement. Zorgvuldige risico inschattingen en eventuele tijdige escalaties weet jij in goede banen te leiden. Als slot weet je draagvlak te creëren op diverse niveaus, ben je een echte verbinder en hou je rekening met mogelijke conflicterende belangen. Ook zorg je voor de aansturing van een projectteam bij de onderdelen telefonie, digitaal, of kanaal- en ketenregie. Dit zijn projecten die je uitvoert onder mandaat van het managementteam en die je inhoudelijk met hen afstemt.
Als vast aanspreekpunt overleg je regelmatig met de opdrachtgevers en bespreek je met hen de voortgang en resultaten van het project. En je meldt hen belangrijke knelpunten. Ook houd je rekening met de capaciteit van de verschillende stakeholders en zorg je voor een goede communicatie en afstemming tussen de stakeholders, zodat zij tijdig zijn ingeschakeld en aangesloten.
Functie-eisen
• Je hebt wo- werk- en denkniveau.
• Je hebt ruime, relevante en succesvolle ervaring met complexe projecten en/of programma’s.
• Je hebt ervaring met onderhandelen en kennis van bedrijfsvoering, risicomanagement en risicoanalyse.
• Je hebt ervaring met het aansturen van in- en externe samengestelde projecten en programma’s met een divers karakter; bijvoorbeeld op technisch-inhoudelijk of bestuurlijk gebied of op het gebied van integrale bedrijfsvoering, verandering of implementatie.
• Je hebt affiniteit met het bel-proces van de Belasting Telefoon of telefonische klantenservice van een vergelijkbare grootte.
Jouw competenties
• plannen en organiseren
• resultaatgerichtheid
• aansturen organisatie
• netwerken
• creativiteit
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Betalingstermijn facturen is 60 dagen. Door afname van Premium kunt u dit reduceren tot 15 dagen.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
ATOS Nederland B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Een aanbieding zonder motivatie (dus waarom u de juiste kandidaat bent en hoe u matcht op de eisen die in de aanvraag staan) wordt niet in behandeling genomen
De directie Klantinteractie en Services van de Belastingdienst heeft voor de komende jaren middelen beschikbaar om de verschillende ambities op het gebied van vernieuwing en (door)ontwikkeling van de organisatiedoelen te realiseren. Belangrijke onderwerpen hierbij zijn; proactieve (digitale) dienstverlening, persoonlijke hulp, verbeteren slagkracht organisatie, menselijke maat, klantsignaalmanagement, etc.
Krijg jij energie van deze onderwerpen die burgers en bedrijven echt verder helpen in het voldoen aan hun verplichtingen
Als projectmanager werkend vanuit Utrecht richt jij je samen met collega projectmanagers en de collega’s uit de organisatie op het realiseren van deze doelstellingen.
Als KI&S zijn we het Bureau Project- en Programmamanagement opnieuw aan het vormgeven, inrichten en inbedden in de organisatie. Geen geringe opgave omdat zowel de reguliere business als de vernieuwing ‘gewoon’ doorgaat. Betekent dat we verwachten dat je snel kunt schakelen tussen onderwerpen, abstractieniveaus en ‘in control’ bent. Projecten hebben veelal een directie overstijgend karakter.
We verwachten dat jij met jouw expertise tijdig en binnen het budget de projecten afrond. Je realiseert de projectdoelen in afstemming met de opdrachtgever, het projectteam en de kwartiermaker van het Bureau Project- en Programmamanagement. Zorgvuldige risico inschattingen en eventuele tijdige escalaties weet jij in goede banen te leiden. Als slot weet je draagvlak te creëren op diverse niveaus, ben je een echte verbinder en hou je rekening met mogelijke conflicterende belangen. Ook zorg je voor de aansturing van een projectteam bij de onderdelen telefonie, digitaal, of kanaal- en ketenregie. Dit zijn projecten die je uitvoert onder mandaat van het managementteam en die je inhoudelijk met hen afstemt.
Als vast aanspreekpunt overleg je regelmatig met de opdrachtgevers en bespreek je met hen de voortgang en resultaten van het project. En je meldt hen belangrijke knelpunten. Ook houd je rekening met de capaciteit van de verschillende stakeholders en zorg je voor een goede communicatie en afstemming tussen de stakeholders, zodat zij tijdig zijn ingeschakeld en aangesloten.
Functie-eisen
• Je hebt wo- werk- en denkniveau.
• Je hebt ruime, relevante en succesvolle ervaring met complexe projecten en/of programma’s.
• Je hebt ervaring met onderhandelen en kennis van bedrijfsvoering, risicomanagement en risicoanalyse.
• Je hebt ervaring met het aansturen van in- en externe samengestelde projecten en programma’s met een divers karakter; bijvoorbeeld op technisch-inhoudelijk of bestuurlijk gebied of op het gebied van integrale bedrijfsvoering, verandering of implementatie.
• Je hebt affiniteit met het bel-proces van de Belasting Telefoon of telefonische klantenservice van een vergelijkbare grootte.
Jouw competenties
• plannen en organiseren
• resultaatgerichtheid
• aansturen organisatie
• netwerken
• creativiteit
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Betalingstermijn facturen is 60 dagen. Door afname van Premium kunt u dit reduceren tot 15 dagen.
De recruiter
YellowFriday

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.