Opdrachten
Service Designer-Belastingdienst
Info
Functie
Service Designer-BelastingdienstLocatie
Uren per week
36 uren per weekLooptijd
09.11.2025 - 30.12.2025Opdrachtnummer
245841Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Het programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is een organisatie binnen de Belastingdienst die verschillende moties en projecten heeft opgepakt en uitgevoerd. Zo heeft BZB burgers die geregistreerd stonden in de Fraude Signalering Voorziening (FSV) geïnformeerd, de reden waarom zij daarin stonden, en óf en zo ja welke gevolgen deze registratie voor hen gehad heeft. Het programma houdt zich op het moment bezig met onterecht afgewezen verzoeken omtrent Minnelijke schuldsanering natuurlijke personen, de subsidieregeling Tijdelijke Tegemoetkomingsregeling Blokaansluiting, de digitale aanvullende schaderoute vanuit DGH en het Inzage Fiscaal Dossier. Inmiddels heeft het programma al veel resultaat geboekt en komen er nieuwe werkzaamheden aan. In algemene zin kunnen de werkzaamheden van de Service Designer als volgt worden beschreven:
Achtergrond opdracht
BZB bestaat uit meerdere disciplines, die zich allemaal bezighouden met een zorgvuldige uitvoering van de moties en projecten. De Service Designer zal deel uitmaken van de Service Design-tak binnen het Clarus team. Het Clarus team is onderdeel van BZB en houdt zich bezig met alle interne en externe communicatie omtrent de moties, projecten en overige ontwikkelingen van BZB. Het Clarus team adviseert, coördineert, ontwikkelt en evalueert communicatieproducten voor BZB
Eisen
Opdracht is NIET geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA
Let op Detachering
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal HBO werk- en denkniveau, dit is aantoonbaar door een afgeronde opleiding/ervaring in een richting als Service Design, Interaction Design, Interaction, Design for Interaction vergelijkbaar
- ervaring met designworkshops en het presenteren aan stakeholders (op managementniveau)
- ervaring met het leiden/faciliteren van workshops en projecten
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring op het gebied van service design van persona's burger/klantreizen meten/evalueren Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het aansturen van meerdere processen/projecten Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met design thinking service blueprinting Agile en Scrum werkwijze Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
Wensen
- Ervaring met het uitvoeren van projecten in complexe (overheids)organisatie is een pre
Competenties
- Samenwerken
- Integriteit
- Accuraat werken
- Omgevingsbewustzijn
- Initiatief
- Creativiteit
- Organisatiesensitiviteit
Aanvullende Informatie
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Capgemini.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Capgemini Nederland B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Het programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is een organisatie binnen de Belastingdienst die verschillende moties en projecten heeft opgepakt en uitgevoerd. Zo heeft BZB burgers die geregistreerd stonden in de Fraude Signalering Voorziening (FSV) geïnformeerd, de reden waarom zij daarin stonden, en óf en zo ja welke gevolgen deze registratie voor hen gehad heeft. Het programma houdt zich op het moment bezig met onterecht afgewezen verzoeken omtrent Minnelijke schuldsanering natuurlijke personen, de subsidieregeling Tijdelijke Tegemoetkomingsregeling Blokaansluiting, de digitale aanvullende schaderoute vanuit DGH en het Inzage Fiscaal Dossier. Inmiddels heeft het programma al veel resultaat geboekt en komen er nieuwe werkzaamheden aan. In algemene zin kunnen de werkzaamheden van de Service Designer als volgt worden beschreven:
Achtergrond opdracht
BZB bestaat uit meerdere disciplines, die zich allemaal bezighouden met een zorgvuldige uitvoering van de moties en projecten. De Service Designer zal deel uitmaken van de Service Design-tak binnen het Clarus team. Het Clarus team is onderdeel van BZB en houdt zich bezig met alle interne en externe communicatie omtrent de moties, projecten en overige ontwikkelingen van BZB. Het Clarus team adviseert, coördineert, ontwikkelt en evalueert communicatieproducten voor BZB
Eisen
Opdracht is NIET geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA
Let op Detachering
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal HBO werk- en denkniveau, dit is aantoonbaar door een afgeronde opleiding/ervaring in een richting als Service Design, Interaction Design, Interaction, Design for Interaction vergelijkbaar
- ervaring met designworkshops en het presenteren aan stakeholders (op managementniveau)
- ervaring met het leiden/faciliteren van workshops en projecten
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring op het gebied van service design van persona's burger/klantreizen meten/evalueren Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het aansturen van meerdere processen/projecten Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met design thinking service blueprinting Agile en Scrum werkwijze Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
Wensen
- Ervaring met het uitvoeren van projecten in complexe (overheids)organisatie is een pre
Competenties
- Samenwerken
- Integriteit
- Accuraat werken
- Omgevingsbewustzijn
- Initiatief
- Creativiteit
- Organisatiesensitiviteit
Aanvullende Informatie
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Capgemini.

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.