Opdrachten

Capgemini Nederland B.V. Service Designer-Belastingdienst

Service Designer-Belastingdienst

Info

Functie

Service Designer-Belastingdienst

Locatie

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

09.11.2025 - 30.12.2025

Opdrachtnummer

245841

Sluitingsdatum

date-icon22.10.2025 clock-icon16:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Het programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is een organisatie binnen de Belastingdienst die verschillende moties en projecten heeft opgepakt en uitgevoerd. Zo heeft BZB burgers die geregistreerd stonden in de Fraude Signalering Voorziening (FSV) geïnformeerd, de reden waarom zij daarin stonden, en óf en zo ja welke gevolgen deze registratie voor hen gehad heeft. Het programma houdt zich op het moment bezig met onterecht afgewezen verzoeken omtrent Minnelijke schuldsanering natuurlijke personen, de subsidieregeling Tijdelijke Tegemoetkomingsregeling Blokaansluiting, de digitale aanvullende schaderoute vanuit DGH en het Inzage Fiscaal Dossier. Inmiddels heeft het programma al veel resultaat geboekt en komen er nieuwe werkzaamheden aan. In algemene zin kunnen de werkzaamheden van de Service Designer als volgt worden beschreven:

  • Design thinking vormt de basis van je werk.
  • Ontwikkelen en implementeren van nieuwe communicatiekanalen met gebruik van design thinking en service design, waarbij burgers en uitvoerders centraal staan.
  • Mee helpen opzetten en organiseren van Customer Journey Management
  • Opzetten van klantsignaalmanagement processen en structuren
  • Organiseren en faciliteren van workshops en co-creatie sessies
  • Inrichten van communicatie-infrastructuren die de interactie tussen verschillende stakeholders stroomlijnen en verbeteren
  • Adviseren over, en borgen van, een burgergerichte aanpak met oog voor de reputatie van de Belastingdienst met als doel het herstellen van vertrouwen van burgers in de Belastingdienst
  • Vertalen van inzichten uit data-analyse naar praktische oplossingen voor bedrijfsvoering en beleid
  • Actief meewerken aan de uitvoering van werkzaamheden en de inrichting van processen binnen diverse programma's, met een focus op praktische en uitvoerbare oplossingen
  • Visualiseren van burgerreizen
  • Achtergrond opdracht
    BZB bestaat uit meerdere disciplines, die zich allemaal bezighouden met een zorgvuldige uitvoering van de moties en projecten. De Service Designer zal deel uitmaken van de Service Design-tak binnen het Clarus team. Het Clarus team is onderdeel van BZB en houdt zich bezig met alle interne en externe communicatie omtrent de moties, projecten en overige ontwikkelingen van BZB. Het Clarus team adviseert, coördineert, ontwikkelt en evalueert communicatieproducten voor BZB

    Eisen
    Opdracht is NIET geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA

    Let op Detachering

    • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal HBO werk- en denkniveau, dit is aantoonbaar door een afgeronde opleiding/ervaring in een richting als Service Design, Interaction Design, Interaction, Design for Interaction vergelijkbaar
    • ervaring met designworkshops en het presenteren aan stakeholders (op managementniveau)
    • ervaring met het leiden/faciliteren van workshops en projecten
    • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring op het gebied van service design van persona's burger/klantreizen meten/evalueren Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
    • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het aansturen van meerdere processen/projecten Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
    • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met design thinking service blueprinting Agile en Scrum werkwijze Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)

    Wensen

    • Ervaring met het uitvoeren van projecten in complexe (overheids)organisatie is een pre

    Competenties

    • Samenwerken
    • Integriteit
    • Accuraat werken
    • Omgevingsbewustzijn
    • Initiatief
    • Creativiteit
    • Organisatiesensitiviteit

    Aanvullende Informatie
    Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Capgemini.

    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Capgemini Nederland B.V.

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Het programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is een organisatie binnen de Belastingdienst die verschillende moties en projecten heeft opgepakt en uitgevoerd. Zo heeft BZB burgers die geregistreerd stonden in de Fraude Signalering Voorziening (FSV) geïnformeerd, de reden waarom zij daarin stonden, en óf en zo ja welke gevolgen deze registratie voor hen gehad heeft. Het programma houdt zich op het moment bezig met onterecht afgewezen verzoeken omtrent Minnelijke schuldsanering natuurlijke personen, de subsidieregeling Tijdelijke Tegemoetkomingsregeling Blokaansluiting, de digitale aanvullende schaderoute vanuit DGH en het Inzage Fiscaal Dossier. Inmiddels heeft het programma al veel resultaat geboekt en komen er nieuwe werkzaamheden aan. In algemene zin kunnen de werkzaamheden van de Service Designer als volgt worden beschreven:

  • Design thinking vormt de basis van je werk.
  • Ontwikkelen en implementeren van nieuwe communicatiekanalen met gebruik van design thinking en service design, waarbij burgers en uitvoerders centraal staan.
  • Mee helpen opzetten en organiseren van Customer Journey Management
  • Opzetten van klantsignaalmanagement processen en structuren
  • Organiseren en faciliteren van workshops en co-creatie sessies
  • Inrichten van communicatie-infrastructuren die de interactie tussen verschillende stakeholders stroomlijnen en verbeteren
  • Adviseren over, en borgen van, een burgergerichte aanpak met oog voor de reputatie van de Belastingdienst met als doel het herstellen van vertrouwen van burgers in de Belastingdienst
  • Vertalen van inzichten uit data-analyse naar praktische oplossingen voor bedrijfsvoering en beleid
  • Actief meewerken aan de uitvoering van werkzaamheden en de inrichting van processen binnen diverse programma's, met een focus op praktische en uitvoerbare oplossingen
  • Visualiseren van burgerreizen
  • Achtergrond opdracht
    BZB bestaat uit meerdere disciplines, die zich allemaal bezighouden met een zorgvuldige uitvoering van de moties en projecten. De Service Designer zal deel uitmaken van de Service Design-tak binnen het Clarus team. Het Clarus team is onderdeel van BZB en houdt zich bezig met alle interne en externe communicatie omtrent de moties, projecten en overige ontwikkelingen van BZB. Het Clarus team adviseert, coördineert, ontwikkelt en evalueert communicatieproducten voor BZB

    Eisen
    Opdracht is NIET geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA

    Let op Detachering

    • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal HBO werk- en denkniveau, dit is aantoonbaar door een afgeronde opleiding/ervaring in een richting als Service Design, Interaction Design, Interaction, Design for Interaction vergelijkbaar
    • ervaring met designworkshops en het presenteren aan stakeholders (op managementniveau)
    • ervaring met het leiden/faciliteren van workshops en projecten
    • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring op het gebied van service design van persona's burger/klantreizen meten/evalueren Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
    • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het aansturen van meerdere processen/projecten Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)
    • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met design thinking service blueprinting Agile en Scrum werkwijze Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV (1 jaar)

    Wensen

    • Ervaring met het uitvoeren van projecten in complexe (overheids)organisatie is een pre

    Competenties

    • Samenwerken
    • Integriteit
    • Accuraat werken
    • Omgevingsbewustzijn
    • Initiatief
    • Creativiteit
    • Organisatiesensitiviteit

    Aanvullende Informatie
    Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Capgemini.

    De recruiter

    Daphne Blankert

    YellowFriday

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Yellow Friday
    Privacy overzicht

    Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

    Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

    Meer informatie over ons privacybeleid.

    Meer informatie over ons cookiebeleid.