Opdrachten
Product Owner / Deskundige - Belastingdienst
Info
Functie
Product Owner / Deskundige - BelastingdienstLocatie
ApeldoornUren per week
36 uren per weekLooptijd
16.10.2022 - 30.12.2022Opdrachtnummer
119700Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Op deze vacature mogen geen zzp'ers en DGA's worden aangeboden. We kunnen desgewenst wel payrolling regelen.
Opdrachtomschrijving
Jouw opdracht is om een Cobol team van deIV organisatie van ongeveer 15 medewerkers in de rol van product owner vanuit de business aan te sturen in een construct van SAFE/Agile binnen de Belasingdienst. Het agile/scrum team waar jij PO voor bent verzorgt o.a. het proces rondom intern beschikbaar stellen en verstrekken van (internationale) gegevens. Als PO hebt je overzicht en kun je onderbouwd keuzes maken in een omgeving met verschillende belangen. Daarbij werk je samen met de product manager die verantwoordelijk is voor het opstellen van de features. Met kennis van het inwinnen en verstrekenproces en de rol van de productowner (PO )heb je een goed beeld van de schakels in de procesketen intern beschikbaar stellen en verstrekken van (internationale) gegevens. Samen met de procesdeskundige houd je in de gaten dat niet alleen de functionele maar ook de non-functionele specificaties en acceptatiecriteria in een wijziging van de ICT-voorziening worden meegenomen. Jij verzorgt en onderhoudt de backlog en je borgt de afstemming met de Productmanager en/of de (gedelegeerd) Business Owner.
Achtergrond opdracht
De Belastingdienst is een van de grootste gegevensverwerkende organisaties van Nederland. De manier waarop we onze data administreren en organiseren, is essentieel voor burgers en bedrijven in Nederland. Binnen het domein Gegevens word je ingezet bij het onderdeel CAP Gegevens . CAP Gegevens is met onderdeel Vernieuwing gegevensdiensten volop in ontwikkeling waar het gaat om realisatie van de visie op gegevens. We dragen er aan bij dat de Belastingdienst data-, model- en metadata gedreven systematisch gaan voortbrengen. CAP Gegevens heeft ook de verantwoordelijkheid om de bestaande processen en stromen naast deze vernieuwing te laten doorlopen. Deze bestaande processen bestaan uit het inwinnen van gegevens, nationaal maar ook internationaal, het opslaan en mogelijk intern en extern ter beschikking stellen van deze gegevens tbv primaire processen. De DAC7 Digitale platforms internationale gegevens uitwisseling is een complex en politiek gevoelige opdracht. De complexiteit wordt gekenmerkt door groot aantal stakeholder, fiscaal complexe materie, nieuwe technologie en harde deadlines.
Eisen
Agile en scrum foundation,
HBO diploma in relevante richting zoals ICT, logistiek, informatica of technische bedrijfskunde
Kennis en werkervaring met mainframe (Cobol, DB2, XML). (3 jaar)
Kennis en werkervaring met agile /scrum methodiek (3 jaar)
Wensen
•Je hebt kennis van logistieke processen met een sterke relatie tot ICT•Je hebt affiniteit met data• je kan organiseren en de mensen verbinden
Competenties
• klantgerichtheid • analyseren • plannen en organiseren • samenwerken • initiatief
Aanvullende informatie
Doorleen is niet toegestaan.
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Cegeka.
Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Cegeka uitgevoerd en is formele onderaannemer. Yellow Friday verzorgt de werving van extern personeel als er binnen Cegeka geen eigen medewerkers beschikbaar zijn.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Cegeka Consulting B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Op deze vacature mogen geen zzp'ers en DGA's worden aangeboden. We kunnen desgewenst wel payrolling regelen.
Opdrachtomschrijving
Jouw opdracht is om een Cobol team van deIV organisatie van ongeveer 15 medewerkers in de rol van product owner vanuit de business aan te sturen in een construct van SAFE/Agile binnen de Belasingdienst. Het agile/scrum team waar jij PO voor bent verzorgt o.a. het proces rondom intern beschikbaar stellen en verstrekken van (internationale) gegevens. Als PO hebt je overzicht en kun je onderbouwd keuzes maken in een omgeving met verschillende belangen. Daarbij werk je samen met de product manager die verantwoordelijk is voor het opstellen van de features. Met kennis van het inwinnen en verstrekenproces en de rol van de productowner (PO )heb je een goed beeld van de schakels in de procesketen intern beschikbaar stellen en verstrekken van (internationale) gegevens. Samen met de procesdeskundige houd je in de gaten dat niet alleen de functionele maar ook de non-functionele specificaties en acceptatiecriteria in een wijziging van de ICT-voorziening worden meegenomen. Jij verzorgt en onderhoudt de backlog en je borgt de afstemming met de Productmanager en/of de (gedelegeerd) Business Owner.
Achtergrond opdracht
De Belastingdienst is een van de grootste gegevensverwerkende organisaties van Nederland. De manier waarop we onze data administreren en organiseren, is essentieel voor burgers en bedrijven in Nederland. Binnen het domein Gegevens word je ingezet bij het onderdeel CAP Gegevens . CAP Gegevens is met onderdeel Vernieuwing gegevensdiensten volop in ontwikkeling waar het gaat om realisatie van de visie op gegevens. We dragen er aan bij dat de Belastingdienst data-, model- en metadata gedreven systematisch gaan voortbrengen. CAP Gegevens heeft ook de verantwoordelijkheid om de bestaande processen en stromen naast deze vernieuwing te laten doorlopen. Deze bestaande processen bestaan uit het inwinnen van gegevens, nationaal maar ook internationaal, het opslaan en mogelijk intern en extern ter beschikking stellen van deze gegevens tbv primaire processen. De DAC7 Digitale platforms internationale gegevens uitwisseling is een complex en politiek gevoelige opdracht. De complexiteit wordt gekenmerkt door groot aantal stakeholder, fiscaal complexe materie, nieuwe technologie en harde deadlines.
Eisen
Agile en scrum foundation,
HBO diploma in relevante richting zoals ICT, logistiek, informatica of technische bedrijfskunde
Kennis en werkervaring met mainframe (Cobol, DB2, XML). (3 jaar)
Kennis en werkervaring met agile /scrum methodiek (3 jaar)
Wensen
•Je hebt kennis van logistieke processen met een sterke relatie tot ICT•Je hebt affiniteit met data• je kan organiseren en de mensen verbinden
Competenties
• klantgerichtheid • analyseren • plannen en organiseren • samenwerken • initiatief
Aanvullende informatie
Doorleen is niet toegestaan.
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Cegeka.
Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Cegeka uitgevoerd en is formele onderaannemer. Yellow Friday verzorgt de werving van extern personeel als er binnen Cegeka geen eigen medewerkers beschikbaar zijn.
De recruiter
YellowFriday

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.