Opdrachten
Procesregisseur - Belastingdienst
Info
Functie
Procesregisseur - BelastingdienstLocatie
ApeldoornUren per week
40 uren per weekLooptijd
31.12.2022 - 29.09.2023Opdrachtnummer
126365Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Je bent verantwoordelijk voor de regie op de klant-tot-klant bedrijfsprocessen en de productie voor EU btw e-Commerce. Je stemt af met de stakeholders en doet procesoptimalisaties, -evaluaties en -analyses. Als procesregisseur werk je continu aan optimalisatie van de business processen: massaal, semi- massaal en kantoor. Met jouw flexibele instelling en sterke communicatieve en analytische vaardigheden schakel je hierin gemakkelijk. Je denkt mee, bent kritisch waar nodig, vraagt door en levert een kwalitatief hoogstaand eindproduct op.
Wat zijn jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden in deze functie?
- Zorgdragen voor een eenduidige en gedragen regie en sturing op productie en bedrijfsprocessen en werkprocessen.
- Bewaken dat betrokken partijen voldoende betrokken blijven en dat resultaten behaald worden.
- Op de hoogte blijven van de ICT en juridische wijzigingen op de processen en systemen. Bewaken dat deze in lijn blijven met de productie –en procesafspraken die worden gemaakt.
- Ontwikkelen/bijstellen van productieplanningen, bewaken van de voortgang en tijdig bijsturen/escaleren waar nodig.
- Waarborgen dat kwaliteit van productie en proces conform gestelde criteria is.
- Rapporteren over voortgang, risico’s en maatregelen en issues van productie en proces aan proceseigenaren en afdelingshoofd TOE.
- Vastleggen en uitdragen van managementbeslissingen.
Er zal veel energie uitgaan naar het oplossen van uitval en uitworp. De oorzaken kunnen liggen bij een foutieve invoer (door de klant) en/of beperkingen binnen de systemen en/of een fiscaal-juridisch kader. Dit betekent dus een continue afweging in oplossingen tussen service, technische en fiscaal-jurische mogelijkheden. Daarnaast behelst het soms meerdere gevallen, maar soms ook unieke gevallen. Beide soort gevallen zullen onder jou regie opgelost worden.
Je werkt vanuit het team Procesregie & Functioneel Beheer van de Tijdelijke Organisatie E-commerce. Je hebt in deze rol afstemming met management en medewekers van de TOE (o.a. serviceteam, functioneel beheer en vaktechniek). Daarnaast heb je veelvuldig contact met collega's vanuit de keten, zodat de TOE in staat gesteld wordt om procesregie te kunnen voeren. De TOE is pragmatisch ingesteld en zoekt een procesregisseur die snel tot oplossingen komt, deze weet uit te dragen en te organiseren en hiermee sturing geeft aan verschillende onderdelen in de keten (samenhang). Vanuit de TOE zijn in een beperkte vorm rapportages en overzichten beschikbaar. Je werkt nauw samen met de BI/data analist om aan de hand van data verbeteracties en oplossingen uit te voeren.
Achtergrond opdracht
De Belastingdienst voert vanaf 1 juli 2021 de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen (e-commerce) uit. De ontwikkeling van IV-voorzieningen en de implementatie van de nieuwe EU btw-regels die hiervoor nodig zijn raken meerdere directies en ondersteunende diensten van de Belastingdienst. Met de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen kunnen ondernemers in één EU-lidstaat hun btw-melding/betaling doen in plaats van apart in de afzonderlijke lidstaten. Voor de ontwikkelingen van de IV-voorzieningen is een programma opgericht en binnen de directie Midden-en Klein Bedrijf (MKB) is een tijdelijke organisatie e-commerce (TOE) ingericht. De TOE voert twee processen uit; MSID (ondernemers registreren/melden/betalen in Nederland waarna afdracht naar de buitenlandse EU lidstaten plaatsvindt) en MSCON (ondernemers registeren/melden/betalen in een buitenlandse EU lidstaat waarna afdracht naar Nederland plaatsvindt).
De Tijdelijke Organisatie E-Commerce (TOE) is opgezet om het uitvoeringsproces handmatig uit te voeren (noodspoor) om vervolgens in 2022 te starten met de transitie naar de structurele voorzieningen (hoofdspoor). Wanneer in 2023 alle uitvoeringsprocessen stabiel lopen, zullen de werkzaamheden overgedragen worden aan de verschillende uitvoerende directies binnen de Belastingdienst. De TOE bestaat uit twee productieteams (MSID te Apeldoorn en MSCON te Venlo), een team Fiscale Sturing en een team Procesregie & Functioneel Beheer.
Eisen
Op deze vacature mogen geen zzp'ers en DGA's worden aangeboden.
We kunnen desgewenst wel payrolling regelen.
Doorleen is eveneens niet toegestaan
WO werk-denk niveau en ICT / kwaliteit / proces gerelateerde opleidingen en certificaten.
ITSM Foundation, ITIL Foundation, IT Foundation, A+ Essentials, Informatiesystemen Foundation, Applicatiemanagement Foundation, Information Security Foundation
WO werk- en denkniveau specifiek in regiefuncties. (3 jaar)
Wensen
Kennis van Agile/SAFE en IV-voortbrenging.
Competenties
Analyseren Creativiteit Netwerken Omgevingsbewustzijn Organisatiesensiviteit Overtuigingskracht Plannen en organiseren Resultaatgerichtheid
Aanvullende informatie
Doorleen is niet toegestaan.
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Cegeka.
Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Cegeka uitgevoerd en is formele onderaannemer. Yellow Friday verzorgt de werving van extern personeel als er binnen Cegeka geen eigen medewerkers beschikbaar zijn.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Cegeka Consulting B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Je bent verantwoordelijk voor de regie op de klant-tot-klant bedrijfsprocessen en de productie voor EU btw e-Commerce. Je stemt af met de stakeholders en doet procesoptimalisaties, -evaluaties en -analyses. Als procesregisseur werk je continu aan optimalisatie van de business processen: massaal, semi- massaal en kantoor. Met jouw flexibele instelling en sterke communicatieve en analytische vaardigheden schakel je hierin gemakkelijk. Je denkt mee, bent kritisch waar nodig, vraagt door en levert een kwalitatief hoogstaand eindproduct op.
Wat zijn jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden in deze functie?
- Zorgdragen voor een eenduidige en gedragen regie en sturing op productie en bedrijfsprocessen en werkprocessen.
- Bewaken dat betrokken partijen voldoende betrokken blijven en dat resultaten behaald worden.
- Op de hoogte blijven van de ICT en juridische wijzigingen op de processen en systemen. Bewaken dat deze in lijn blijven met de productie –en procesafspraken die worden gemaakt.
- Ontwikkelen/bijstellen van productieplanningen, bewaken van de voortgang en tijdig bijsturen/escaleren waar nodig.
- Waarborgen dat kwaliteit van productie en proces conform gestelde criteria is.
- Rapporteren over voortgang, risico’s en maatregelen en issues van productie en proces aan proceseigenaren en afdelingshoofd TOE.
- Vastleggen en uitdragen van managementbeslissingen.
Er zal veel energie uitgaan naar het oplossen van uitval en uitworp. De oorzaken kunnen liggen bij een foutieve invoer (door de klant) en/of beperkingen binnen de systemen en/of een fiscaal-juridisch kader. Dit betekent dus een continue afweging in oplossingen tussen service, technische en fiscaal-jurische mogelijkheden. Daarnaast behelst het soms meerdere gevallen, maar soms ook unieke gevallen. Beide soort gevallen zullen onder jou regie opgelost worden.
Je werkt vanuit het team Procesregie & Functioneel Beheer van de Tijdelijke Organisatie E-commerce. Je hebt in deze rol afstemming met management en medewekers van de TOE (o.a. serviceteam, functioneel beheer en vaktechniek). Daarnaast heb je veelvuldig contact met collega's vanuit de keten, zodat de TOE in staat gesteld wordt om procesregie te kunnen voeren. De TOE is pragmatisch ingesteld en zoekt een procesregisseur die snel tot oplossingen komt, deze weet uit te dragen en te organiseren en hiermee sturing geeft aan verschillende onderdelen in de keten (samenhang). Vanuit de TOE zijn in een beperkte vorm rapportages en overzichten beschikbaar. Je werkt nauw samen met de BI/data analist om aan de hand van data verbeteracties en oplossingen uit te voeren.
Achtergrond opdracht
De Belastingdienst voert vanaf 1 juli 2021 de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen (e-commerce) uit. De ontwikkeling van IV-voorzieningen en de implementatie van de nieuwe EU btw-regels die hiervoor nodig zijn raken meerdere directies en ondersteunende diensten van de Belastingdienst. Met de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen kunnen ondernemers in één EU-lidstaat hun btw-melding/betaling doen in plaats van apart in de afzonderlijke lidstaten. Voor de ontwikkelingen van de IV-voorzieningen is een programma opgericht en binnen de directie Midden-en Klein Bedrijf (MKB) is een tijdelijke organisatie e-commerce (TOE) ingericht. De TOE voert twee processen uit; MSID (ondernemers registreren/melden/betalen in Nederland waarna afdracht naar de buitenlandse EU lidstaten plaatsvindt) en MSCON (ondernemers registeren/melden/betalen in een buitenlandse EU lidstaat waarna afdracht naar Nederland plaatsvindt).
De Tijdelijke Organisatie E-Commerce (TOE) is opgezet om het uitvoeringsproces handmatig uit te voeren (noodspoor) om vervolgens in 2022 te starten met de transitie naar de structurele voorzieningen (hoofdspoor). Wanneer in 2023 alle uitvoeringsprocessen stabiel lopen, zullen de werkzaamheden overgedragen worden aan de verschillende uitvoerende directies binnen de Belastingdienst. De TOE bestaat uit twee productieteams (MSID te Apeldoorn en MSCON te Venlo), een team Fiscale Sturing en een team Procesregie & Functioneel Beheer.
Eisen
Op deze vacature mogen geen zzp'ers en DGA's worden aangeboden.
We kunnen desgewenst wel payrolling regelen.
Doorleen is eveneens niet toegestaan
WO werk-denk niveau en ICT / kwaliteit / proces gerelateerde opleidingen en certificaten.
ITSM Foundation, ITIL Foundation, IT Foundation, A+ Essentials, Informatiesystemen Foundation, Applicatiemanagement Foundation, Information Security Foundation
WO werk- en denkniveau specifiek in regiefuncties. (3 jaar)
Wensen
Kennis van Agile/SAFE en IV-voortbrenging.
Competenties
Analyseren Creativiteit Netwerken Omgevingsbewustzijn Organisatiesensiviteit Overtuigingskracht Plannen en organiseren Resultaatgerichtheid
Aanvullende informatie
Doorleen is niet toegestaan.
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Cegeka.
Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Cegeka uitgevoerd en is formele onderaannemer. Yellow Friday verzorgt de werving van extern personeel als er binnen Cegeka geen eigen medewerkers beschikbaar zijn.
De recruiter
YellowFriday

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.