Opdrachten
Architect Gemeenschappelijke Digitale Diensten - J&V
Info
Functie
Architect Gemeenschappelijke Digitale Diensten - J&VLocatie
Uren per week
36 uren per weekLooptijd
14.08.2025 - 30.03.2026Opdrachtnummer
238977Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Als Architect Gemeenschappelijke Diensten bij het ministerie van Justitie en Veiligheid en Asiel en Migratie in Den Haag heb je een belangrijke verbindende rol in het realiseren en doorontwikkelen van de Gemeenschappelijke Digitale Diensten van JenV/AenM. Je beschikt over de competenties waarmee je in samenwerking met collega's van de verschillende taakorganisaties, beleidsdirecties en zelfstandige bestuursorganen die onderdeel van JenV/AenM maken inzicht geeft in de complexiteit van de organisatie en haar inrichting. Jij maakt de gemeenschappelijke behoeftes zichtbaar en ondersteunt het beheersbaar houden van veranderingen in het dienstenaanbod. Je bent bovendien in staat om de samenhang binnen het dienstenaanbod in termen van functionaliteit, gegevensuitwisseling en techniek inzichtelijk te maken en helder te communiceren naar diverse belanghebbenden. Tevens kun je de visie op het dienstenaanbod uitdragen en regie voeren over de ontwikkeling en uitvoering ervan, waarbij je handelt vanuit de gemeenschappelijke goedgedachte en een organisatorisch perspectief.
Achtergrond opdracht
Onze afdeling staat aan de lat om het portfolio van gemeenschappelijke digitale diensten te beheren en door te ontwikkelen. Binnen JenV/AenM zijn wij de opdrachtgever voor gemeenschappelijke diensten. Onze diensten maken het mogelijk dat JenV/AenM collega's binnen heel JenV/AenM dagelijks hun werk kunnen doen. Zonder ons netwerk geen veilige internetverbindingen. En wat te denken dat alle documenten die binnen JenV/AenM goedgekeurd moeten worden? Iets dat niet mogelijk is zonder documentmanagementsysteem. Wij zorgen ervoor dat de gemeenschappelijke digitale diensten kwalitatief gezien op peil blijven tegen acceptabele kosten. Dat doen we door het uitvoeren van projecten en programma's, het onderhouden van de relaties met onze leveranciers en afnemers, het voeren van portfoliomanagement, lifecyclemanagement en dat alles met een solide begroting die we jaarlijks laten vaststellen door onze afnemers. We doen dit in teamverband. Het portfolio is verdeeld in zeven domeinen, zoals documentdiensten, datacenterdiensten en toegangsdiensten.
De voorzieningen in deze domeinen worden bestuurd door domeinmanagers. Zij worden hierin bijgestaan door onze architecten en adviseur. Het geheel wordt gecoördineerd door de strategisch opdrachtgevers.
Eisen
- De kandidaat denkt en werkt op academisch niveau met een praktische inslag op uitvoering verkregen door opleiding en ervaring
- Je hebt aantoonbaar minimaal drie jaar ervaring als Architect in een vergelijkbare omgeving;
- Je hebt aantoonbaar ervaring om architectuur niet alleen te bezien vanuit de informatievoorziening maar je denkt vanuit dienstverleningsconcepten;
- De kandidaat is per 15 augustus 2025 beschikbaar
- De kandidaat schrijft een persoonlijke motivatiebrief van maximaal 1 A4
Wensen
- De kandidaat heeft x jaar kennis van en ervaring met het adviseren over ICT-ondersteunende toepassingen, aangevuld met kennis van bedrijfsprocessen binnen Justitie en Veiligheid/Asiel en Migratie, zowel bij ketenpartners als keten overstijgend.
- De kandidaat heeft x jaar aantoonbare werkervaring en kennis op het gebied van Architectuur
Competenties
- analyseren
- creativiteit
- netwerken
- omgevingsbewustzijn
- organisatiesensitiviteit
- overtuigingskracht
- plannen en organiseren
Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Sogeti Nederland B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Als Architect Gemeenschappelijke Diensten bij het ministerie van Justitie en Veiligheid en Asiel en Migratie in Den Haag heb je een belangrijke verbindende rol in het realiseren en doorontwikkelen van de Gemeenschappelijke Digitale Diensten van JenV/AenM. Je beschikt over de competenties waarmee je in samenwerking met collega's van de verschillende taakorganisaties, beleidsdirecties en zelfstandige bestuursorganen die onderdeel van JenV/AenM maken inzicht geeft in de complexiteit van de organisatie en haar inrichting. Jij maakt de gemeenschappelijke behoeftes zichtbaar en ondersteunt het beheersbaar houden van veranderingen in het dienstenaanbod. Je bent bovendien in staat om de samenhang binnen het dienstenaanbod in termen van functionaliteit, gegevensuitwisseling en techniek inzichtelijk te maken en helder te communiceren naar diverse belanghebbenden. Tevens kun je de visie op het dienstenaanbod uitdragen en regie voeren over de ontwikkeling en uitvoering ervan, waarbij je handelt vanuit de gemeenschappelijke goedgedachte en een organisatorisch perspectief.
Achtergrond opdracht
Onze afdeling staat aan de lat om het portfolio van gemeenschappelijke digitale diensten te beheren en door te ontwikkelen. Binnen JenV/AenM zijn wij de opdrachtgever voor gemeenschappelijke diensten. Onze diensten maken het mogelijk dat JenV/AenM collega's binnen heel JenV/AenM dagelijks hun werk kunnen doen. Zonder ons netwerk geen veilige internetverbindingen. En wat te denken dat alle documenten die binnen JenV/AenM goedgekeurd moeten worden? Iets dat niet mogelijk is zonder documentmanagementsysteem. Wij zorgen ervoor dat de gemeenschappelijke digitale diensten kwalitatief gezien op peil blijven tegen acceptabele kosten. Dat doen we door het uitvoeren van projecten en programma's, het onderhouden van de relaties met onze leveranciers en afnemers, het voeren van portfoliomanagement, lifecyclemanagement en dat alles met een solide begroting die we jaarlijks laten vaststellen door onze afnemers. We doen dit in teamverband. Het portfolio is verdeeld in zeven domeinen, zoals documentdiensten, datacenterdiensten en toegangsdiensten.
De voorzieningen in deze domeinen worden bestuurd door domeinmanagers. Zij worden hierin bijgestaan door onze architecten en adviseur. Het geheel wordt gecoördineerd door de strategisch opdrachtgevers.
Eisen
- De kandidaat denkt en werkt op academisch niveau met een praktische inslag op uitvoering verkregen door opleiding en ervaring
- Je hebt aantoonbaar minimaal drie jaar ervaring als Architect in een vergelijkbare omgeving;
- Je hebt aantoonbaar ervaring om architectuur niet alleen te bezien vanuit de informatievoorziening maar je denkt vanuit dienstverleningsconcepten;
- De kandidaat is per 15 augustus 2025 beschikbaar
- De kandidaat schrijft een persoonlijke motivatiebrief van maximaal 1 A4
Wensen
- De kandidaat heeft x jaar kennis van en ervaring met het adviseren over ICT-ondersteunende toepassingen, aangevuld met kennis van bedrijfsprocessen binnen Justitie en Veiligheid/Asiel en Migratie, zowel bij ketenpartners als keten overstijgend.
- De kandidaat heeft x jaar aantoonbare werkervaring en kennis op het gebied van Architectuur
Competenties
- analyseren
- creativiteit
- netwerken
- omgevingsbewustzijn
- organisatiesensitiviteit
- overtuigingskracht
- plannen en organiseren
Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.