Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Functioneel beheerder-EZK ( 202510A158)

Functioneel beheerder-EZK ( 202510A158)

Info

Functie

Functioneel beheerder-EZK ( 202510A158)

Locatie

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

21.10.2025 - 21.11.2025

Opdrachtnummer

247448

Sluitingsdatum

date-icon23.10.2025 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
RDI is op zoek naar een functioneel beheerder RijksZaak. Het betreft het zaaksysteem dat inspectie en toezicht processen ondersteunt. Het Zaaksysteem wordt middels Agile werkwijze ontwikkeld en beheerd op een PEGA platform. RijksZaak Genius door diverse directies gebruikt en is een van de belangrijkste kernsystemen van RDI. Het aantal gebruikers is meer dan 200 en zal de komende periode nog verder groeien. Op dit moment zijn er een aantal ontwikkeltrajecten gaande voor RijksZaak om o.a. nieuwe toezichtaken vanuit wetgeving vanuit Brussel te gaan ondersteunen in 2026. Functioneel beheer is hier intensief bij betrokken via de activiteiten vanuit agile wijze van werken, denk aan testen, demo's. Daarnaast bereidt RDI zich voor op de nieuwe Energiewet die in 2026 in werking treedt. Hiervoor loopt het project EMW (Energiemeterwissel) om ervoor te zorgen dat zodra de wet ingaat, de functionaliteit voor het inspectie en toezichtproces gereed, getest en opgeleverd is. Het project bevindt zich in de fase waarin de gebruikers van RDI worden meegenomen in de acceptatietesten. De werkzaamheden bestaan onder andere uit het testen en accepteren van opgeleverde functionaliteiten, opleiden van gebruikers, verwerken van bevindingen, afstemming met het ontwikkelteam (ook in het Engels) en het schrijven van user stories. Om ervoor te zorgen dat de gehele keten goed functioneert, wordt o.a. afstemming gezocht met de netbeheerders voor een juiste en veilige gegevensuitwisseling.


Achtergrond opdracht:

Het team van functioneel beheer bestaat uit circa 15 fte die het functioneel beheer uitvoeren van het totale applicatielandschap van RDI. Dit bestaat uit circa 80 applicaties. Het team functioneel beheer is onderdeel van het team Informatiemanagement waarin ook servicemanagement, product owner, projecten en business analisten in zijn opgenomen. Het team Informatiemanagement maakt weer onderdeel uit van de directie Mens en Middelen.


Eisen:


LET OP! obv Datachering

  • Een afgeronde Hbo-opleiding in ICT richting
  • Geen zzp

  • Afhankelijk van de projectfase naar Amersfoort om de samenwerking met het ontwikkelteam en key users te bevorderen
  • Aantoonbare kennis en ervaring met Agile methodiek blijkend uit certifcaten
  • Aantoonbare kennis en ervaring met BiSL framework blijkend uit certificaten
  • Ervaring als functioneel beheerder ( 3 jaar)
  • Ervaring met afstemmingen met ontwikkel- en beheerteams en met key users ( 3 jaar)
  • Aantoonbare kennis en ervaring met testmethodieken (FAT/GAT) ( 3 jaar)


Wensen:


  • De applicatie worden gebouwd in het RijksZaak platform. Dit platform wordt onderhouden door DICTU, de ICT leveranciers van EZK/LNV en dienstonderdelen zoals die van RDI. Het betreft een Pega platform. Eventuele kennis van Pega zou wenselijk zijn.
  • -    Ervaring met het kunnen maken van user story's.
  • -    Kennis van of ervaring met SQL.
  • -    Kennis van of ervaring met Jira.
  • -    Kennis van of ervaring met Topdesk.

Competenties:

Belangrijke competenties betreft vooral het kunnen verbinden van diverse collega's en teams bij de analyse en uitwerking van een IT vraagstuk met betrekking tot het Zaaksysteem. De functioneel beheerder heeft contact met de key-users en gebruikers en dient hun wensen en eisen af te stemmen met de ontwikkel- en beheerteams. De functioneel beheerder treedt als een liasion op in het Agile manier van werken binnen RDI en SSC (Shared Service Centrum). RDI werkt vanuit de kernwaarden gemeenschappelijke visie, samenwerken, professionaliteit en maatschappelijk betrokken. De functioneel beheerder dient vanuit deze kernwaarden te handelen en de werkzaamheden uit te voeren.



Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sogeti Nederland B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving:
RDI is op zoek naar een functioneel beheerder RijksZaak. Het betreft het zaaksysteem dat inspectie en toezicht processen ondersteunt. Het Zaaksysteem wordt middels Agile werkwijze ontwikkeld en beheerd op een PEGA platform. RijksZaak Genius door diverse directies gebruikt en is een van de belangrijkste kernsystemen van RDI. Het aantal gebruikers is meer dan 200 en zal de komende periode nog verder groeien. Op dit moment zijn er een aantal ontwikkeltrajecten gaande voor RijksZaak om o.a. nieuwe toezichtaken vanuit wetgeving vanuit Brussel te gaan ondersteunen in 2026. Functioneel beheer is hier intensief bij betrokken via de activiteiten vanuit agile wijze van werken, denk aan testen, demo's. Daarnaast bereidt RDI zich voor op de nieuwe Energiewet die in 2026 in werking treedt. Hiervoor loopt het project EMW (Energiemeterwissel) om ervoor te zorgen dat zodra de wet ingaat, de functionaliteit voor het inspectie en toezichtproces gereed, getest en opgeleverd is. Het project bevindt zich in de fase waarin de gebruikers van RDI worden meegenomen in de acceptatietesten. De werkzaamheden bestaan onder andere uit het testen en accepteren van opgeleverde functionaliteiten, opleiden van gebruikers, verwerken van bevindingen, afstemming met het ontwikkelteam (ook in het Engels) en het schrijven van user stories. Om ervoor te zorgen dat de gehele keten goed functioneert, wordt o.a. afstemming gezocht met de netbeheerders voor een juiste en veilige gegevensuitwisseling.


Achtergrond opdracht:

Het team van functioneel beheer bestaat uit circa 15 fte die het functioneel beheer uitvoeren van het totale applicatielandschap van RDI. Dit bestaat uit circa 80 applicaties. Het team functioneel beheer is onderdeel van het team Informatiemanagement waarin ook servicemanagement, product owner, projecten en business analisten in zijn opgenomen. Het team Informatiemanagement maakt weer onderdeel uit van de directie Mens en Middelen.


Eisen:


LET OP! obv Datachering

  • Een afgeronde Hbo-opleiding in ICT richting
  • Geen zzp

  • Afhankelijk van de projectfase naar Amersfoort om de samenwerking met het ontwikkelteam en key users te bevorderen
  • Aantoonbare kennis en ervaring met Agile methodiek blijkend uit certifcaten
  • Aantoonbare kennis en ervaring met BiSL framework blijkend uit certificaten
  • Ervaring als functioneel beheerder ( 3 jaar)
  • Ervaring met afstemmingen met ontwikkel- en beheerteams en met key users ( 3 jaar)
  • Aantoonbare kennis en ervaring met testmethodieken (FAT/GAT) ( 3 jaar)


Wensen:


  • De applicatie worden gebouwd in het RijksZaak platform. Dit platform wordt onderhouden door DICTU, de ICT leveranciers van EZK/LNV en dienstonderdelen zoals die van RDI. Het betreft een Pega platform. Eventuele kennis van Pega zou wenselijk zijn.
  • -    Ervaring met het kunnen maken van user story's.
  • -    Kennis van of ervaring met SQL.
  • -    Kennis van of ervaring met Jira.
  • -    Kennis van of ervaring met Topdesk.

Competenties:

Belangrijke competenties betreft vooral het kunnen verbinden van diverse collega's en teams bij de analyse en uitwerking van een IT vraagstuk met betrekking tot het Zaaksysteem. De functioneel beheerder heeft contact met de key-users en gebruikers en dient hun wensen en eisen af te stemmen met de ontwikkel- en beheerteams. De functioneel beheerder treedt als een liasion op in het Agile manier van werken binnen RDI en SSC (Shared Service Centrum). RDI werkt vanuit de kernwaarden gemeenschappelijke visie, samenwerken, professionaliteit en maatschappelijk betrokken. De functioneel beheerder dient vanuit deze kernwaarden te handelen en de werkzaamheden uit te voeren.



Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.

De recruiter

Daphne Blankert

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Yellow Friday
Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

Meer informatie over ons privacybeleid.

Meer informatie over ons cookiebeleid.