Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Kwartiermaker Beheer- J&V-OM

Kwartiermaker Beheer- J&V-OM

Info

Functie

Kwartiermaker Beheer- J&V-OM

Locatie

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.11.2025 - 01.12.2025

Opdrachtnummer

252602

Sluitingsdatum

date-icon18.11.2025 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Openbaar Ministerie) verantwoordelijk voor het ontwikkelen, beheren en doorontwikkelen van informatievoorzieningen die essentieel zijn voor het werk van het OM. De directie IVOM is eindverantwoordelijk voor specifieke deelgebieden binnen het speelveld van IV en de sturing hierop. Als organisatie staan we voor grote uitdagingen op het gebied van digitalisering, security, innovatie en organisatieontwikkeling. Als Kwartiermaker Beheer geef je leiding aan twee afdelingen;

  • Afdeling Infrastructuur, Ontwikkeling & Beheer (IOB)
  • en Afdeling Productie.

In deze rol ben je enerzijds verantwoordelijk voor het realiseren van schaalbare, adaptieve, toekomstbestendige en efficiënte infrastructuur, kantoorautomatiseringsomgeving en Lifecyclemanagement. Anderzijds ben je verantwoordelijk voor de volledige beheeromgeving en het leveren van generieke IT diensten zoals support, incidentmanagement en functioneel- en technisch applicatiebeheer. Naast zorgdragen voor een vlekkeloze ondersteuning voor alle klanten van het OM is de opdracht van de kwartiermaker directie Beheer om samen met de kwartiermaker directie Vernieuwing te komen tot een optimale en duurzame werkwijze en samenwerking als het gaat om het doorlopend integreren van nieuw ontwikkelde software en infrastructuur naar directie Beheer. In het bijzonder van een omvangrijk programma (Emma) dat sinds kort een plaats heeft in de staande werkt op het snijvlak van strategie, uitvoering en samenwerking. Je legt verbinding tussen de verschillende onderdelen van IVOM en draagt bij


Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal),

  • 10 arrondissementsparketten,
  • 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl
  • Eisen

    • De aangeboden kandidaat heeft een academisch werk- en denkniveau (bij voorkeur afgeronde WO-opleiding in Informatiekunde, Bestuurskunde, Bedrijfskunde of een vergelijkbaar vakgebied).
    • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar relevante werkervaring in ICT-Beheer gecombineerd met ervaring in organisatieontwikkeling.
    • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar relevante werkervaring op het gebied van verandermanagement en/of continu verbeteren (Lean).
    • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring in softwareontwikkeling, IT-beheerprocessen (ITIL/BiSL) en infrastructuurprojecten.
    • Deze opdracht is geschikt voor een ZZP-er.


    Wensen:

    • De kandidaat is snel beschikbaar 
    • De kandidaat heeft relevante werkervaring in ICT, organisatieontwikkeling of verandermanagement op het gebied van project/programmamanagement.
    • De kandidaat heeft ervaring als programmadirecteur.
    • De kandidaat heeft aantoonbare en recente ervaring met het coordineren en effectief aansturen van multidisicplinaire teams.

    Competenties

    • bestuurssensitiviteit
    • plannen en organiseren
    • resultaatgerichtheid
    • omgevingsbewustzijn
    • netwerken
    • aansturen organisatie
    • motiveren
    • creativiteit

    Aanvullende Informatie
    Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Sogeti Nederland B.V.

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Openbaar Ministerie) verantwoordelijk voor het ontwikkelen, beheren en doorontwikkelen van informatievoorzieningen die essentieel zijn voor het werk van het OM. De directie IVOM is eindverantwoordelijk voor specifieke deelgebieden binnen het speelveld van IV en de sturing hierop. Als organisatie staan we voor grote uitdagingen op het gebied van digitalisering, security, innovatie en organisatieontwikkeling. Als Kwartiermaker Beheer geef je leiding aan twee afdelingen;

    • Afdeling Infrastructuur, Ontwikkeling & Beheer (IOB)
    • en Afdeling Productie.

    In deze rol ben je enerzijds verantwoordelijk voor het realiseren van schaalbare, adaptieve, toekomstbestendige en efficiënte infrastructuur, kantoorautomatiseringsomgeving en Lifecyclemanagement. Anderzijds ben je verantwoordelijk voor de volledige beheeromgeving en het leveren van generieke IT diensten zoals support, incidentmanagement en functioneel- en technisch applicatiebeheer. Naast zorgdragen voor een vlekkeloze ondersteuning voor alle klanten van het OM is de opdracht van de kwartiermaker directie Beheer om samen met de kwartiermaker directie Vernieuwing te komen tot een optimale en duurzame werkwijze en samenwerking als het gaat om het doorlopend integreren van nieuw ontwikkelde software en infrastructuur naar directie Beheer. In het bijzonder van een omvangrijk programma (Emma) dat sinds kort een plaats heeft in de staande werkt op het snijvlak van strategie, uitvoering en samenwerking. Je legt verbinding tussen de verschillende onderdelen van IVOM en draagt bij


    Achtergrond opdracht
    Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal),

  • 10 arrondissementsparketten,
  • 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl
  • Eisen

    • De aangeboden kandidaat heeft een academisch werk- en denkniveau (bij voorkeur afgeronde WO-opleiding in Informatiekunde, Bestuurskunde, Bedrijfskunde of een vergelijkbaar vakgebied).
    • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar relevante werkervaring in ICT-Beheer gecombineerd met ervaring in organisatieontwikkeling.
    • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar relevante werkervaring op het gebied van verandermanagement en/of continu verbeteren (Lean).
    • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring in softwareontwikkeling, IT-beheerprocessen (ITIL/BiSL) en infrastructuurprojecten.
    • Deze opdracht is geschikt voor een ZZP-er.


    Wensen:

    • De kandidaat is snel beschikbaar 
    • De kandidaat heeft relevante werkervaring in ICT, organisatieontwikkeling of verandermanagement op het gebied van project/programmamanagement.
    • De kandidaat heeft ervaring als programmadirecteur.
    • De kandidaat heeft aantoonbare en recente ervaring met het coordineren en effectief aansturen van multidisicplinaire teams.

    Competenties

    • bestuurssensitiviteit
    • plannen en organiseren
    • resultaatgerichtheid
    • omgevingsbewustzijn
    • netwerken
    • aansturen organisatie
    • motiveren
    • creativiteit

    Aanvullende Informatie
    Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


    De recruiter

    Daphne Blankert

    YellowFriday

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Yellow Friday
    Privacy overzicht

    Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

    Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

    Meer informatie over ons privacybeleid.

    Meer informatie over ons cookiebeleid.