Opdrachten
Projectleider gebruikersadoptie Ms Teams - Ministerie van Justitie & Veiligheid
Info
Functie
Projectleider gebruikersadoptie Ms Teams - Ministerie van Justitie & VeiligheidLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
08.01.2023 - 30.12.2024Opdrachtnummer
126317Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Taken en verantwoordelijkheden: De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:• Verantwoordelijk voor de realisatie van projectdeliverables, het creëren van(rand)voorwaarden en het opstellen van een plan van aanpak voor de Gebruikersadoptie en Kernteam MS Teams.• Periodiek rapporteren aan opdrachtgever en/of projectleider technisch emigratie BD over kosten en voortgang.• Het deelnemen aan departementale en interdepartementale overleggen t.a.v. gebruikers adoptie MS Teams. Hierbij fungeert de projectleider als vertegenwoordiger van het BD.• In de rol van Adoptiemanager zorgdragen dat de gebruikers adoptie binnen het BD slaagt.• Coördinatie van de pilot van het BD en het aansturen van het Kernteam.• Aansturing van het ondersteunende programmateam vanuit DC.• Bevindingen en issues worden in samenspraak met functioneel beheer en de projectleider van de technische migratie opgepakt en afgehandeld.
Achtergrond opdracht:
Dienstencentrum verzorgt de bedrijfsvoering van het bestuursdepartement(=BD) van het ministerie Justitie en Veiligheid. De afdeling Portfoliomanagement richt zich op het vormgeven en onderhouden van een passend producten- en dienstenpakket voor de klanten van het Dienstencentrum op het gebied van ICT, informatievoorziening, facilitair en huisvesting. De producten- en dienstpakkettenzijn gecategoriseerd per dienst.
Beschrijving directie/afdeling.
De dienst Digitale Werkomgeving heeft als doel het beschikbaar stellen en (doen)beheren van digitale middelen, waarmee medewerkers tijd- en plaats onafhankelijk werk gerelateerde activiteiten kunnen uitvoeren.
De dienst omvat:
• Digitale werkomgeving:
• Apparaten: gebouw gebonden, persoonsgebonden en randapparatuur, inclusief print- en scanvoorzieningen
• Platforms: Windows en iOS (BB Work)
• Applicaties: generieke kantoorautomatisering, bedrijfsvoering en werkzaamheden primaire proces
• Verbindingen: netwerk, wifi, telefonie
• Thuiswerkvoorzieningen
• Regiediensten t.b.v. het ter beschikking stellen (Functioneel beheer, businessanalyse, projectmanagement, informatie, coördinatie en advies)
• Overeenkomsten met ICT leveranciers over dienstniveau en afnamevoorwaarden
Voor het BD gaat de Dienst binnenkort starten met de uitrol van Office365 en MSTeams. We doen dat vanuit de regierol waarbij SSC-ICT de techniek voor zijn rekening neemt. De implementatie is opgesplitst in 2 projecten enerzijds de regie op de technische migratie en anderzijds de gebruikersadoptie en Kernteam MSTeams.
De regie op de technische implementatie wordt door een interne projectleider uitgevoerd. En voor de gebruikersadoptie en Kernteam zijn we nu opzoek naar een ervaren, fulltime projectleider. We zoeken een ervaringsdeskundige op het gebied van implementatietrajecten van Office 365 en MS Teams zowel “onpremise” als “cloud” migraties. Het BD bestaat uit meerdere Diensten en Afdelingen.
Eisen:
De kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau en heeft bij voorkeur een afgeronde opleiding in de richting van informatica of technische bedrijfskunde.
De kandidaat heeft meer dan 4 jaar aantoonbare ervaring met het succesvol leiden van ICT-projecten waarin de business en ICT samenkomen.
De kandidaat heeft ervaring met technische complexe infrastructuurprojecten.
De kandidaat is organisatiesensitief en handig in het maken van de verbinding met bijvoorbeeld andere afdelingen.
De kandidaat is creatief in het bedenken van oplossingen om zaken gedaan te krijgen.
De kandidaat is en blijft op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in het IT-vakgebied.
Wensen & Competenties:
De kandidaat is beschikbaar.
De kandidaat heeft ervaring met MS Office en MS Teams migraties en gebruikersadoptie-trajecten binnen de rijksoverheid.
De kandidaat zijn leiderschap skills zijn goed ontwikkeld, zoals plannen, organiseren en delegeren. Ook heeft de kandidaat de skills in huis om de teamleden goed te motiveren/coachen.
De kandidaat heeft ervaring met de vertaalslag maken van technische architectuur vraagstukken naar voor de business begrijpelijke taal.
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Sogeti Nederland B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Taken en verantwoordelijkheden: De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:• Verantwoordelijk voor de realisatie van projectdeliverables, het creëren van(rand)voorwaarden en het opstellen van een plan van aanpak voor de Gebruikersadoptie en Kernteam MS Teams.• Periodiek rapporteren aan opdrachtgever en/of projectleider technisch emigratie BD over kosten en voortgang.• Het deelnemen aan departementale en interdepartementale overleggen t.a.v. gebruikers adoptie MS Teams. Hierbij fungeert de projectleider als vertegenwoordiger van het BD.• In de rol van Adoptiemanager zorgdragen dat de gebruikers adoptie binnen het BD slaagt.• Coördinatie van de pilot van het BD en het aansturen van het Kernteam.• Aansturing van het ondersteunende programmateam vanuit DC.• Bevindingen en issues worden in samenspraak met functioneel beheer en de projectleider van de technische migratie opgepakt en afgehandeld.
Achtergrond opdracht:
Dienstencentrum verzorgt de bedrijfsvoering van het bestuursdepartement(=BD) van het ministerie Justitie en Veiligheid. De afdeling Portfoliomanagement richt zich op het vormgeven en onderhouden van een passend producten- en dienstenpakket voor de klanten van het Dienstencentrum op het gebied van ICT, informatievoorziening, facilitair en huisvesting. De producten- en dienstpakkettenzijn gecategoriseerd per dienst.
Beschrijving directie/afdeling.
De dienst Digitale Werkomgeving heeft als doel het beschikbaar stellen en (doen)beheren van digitale middelen, waarmee medewerkers tijd- en plaats onafhankelijk werk gerelateerde activiteiten kunnen uitvoeren.
De dienst omvat:
• Digitale werkomgeving:
• Apparaten: gebouw gebonden, persoonsgebonden en randapparatuur, inclusief print- en scanvoorzieningen
• Platforms: Windows en iOS (BB Work)
• Applicaties: generieke kantoorautomatisering, bedrijfsvoering en werkzaamheden primaire proces
• Verbindingen: netwerk, wifi, telefonie
• Thuiswerkvoorzieningen
• Regiediensten t.b.v. het ter beschikking stellen (Functioneel beheer, businessanalyse, projectmanagement, informatie, coördinatie en advies)
• Overeenkomsten met ICT leveranciers over dienstniveau en afnamevoorwaarden
Voor het BD gaat de Dienst binnenkort starten met de uitrol van Office365 en MSTeams. We doen dat vanuit de regierol waarbij SSC-ICT de techniek voor zijn rekening neemt. De implementatie is opgesplitst in 2 projecten enerzijds de regie op de technische migratie en anderzijds de gebruikersadoptie en Kernteam MSTeams.
De regie op de technische implementatie wordt door een interne projectleider uitgevoerd. En voor de gebruikersadoptie en Kernteam zijn we nu opzoek naar een ervaren, fulltime projectleider. We zoeken een ervaringsdeskundige op het gebied van implementatietrajecten van Office 365 en MS Teams zowel “onpremise” als “cloud” migraties. Het BD bestaat uit meerdere Diensten en Afdelingen.
Eisen:
De kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau en heeft bij voorkeur een afgeronde opleiding in de richting van informatica of technische bedrijfskunde.
De kandidaat heeft meer dan 4 jaar aantoonbare ervaring met het succesvol leiden van ICT-projecten waarin de business en ICT samenkomen.
De kandidaat heeft ervaring met technische complexe infrastructuurprojecten.
De kandidaat is organisatiesensitief en handig in het maken van de verbinding met bijvoorbeeld andere afdelingen.
De kandidaat is creatief in het bedenken van oplossingen om zaken gedaan te krijgen.
De kandidaat is en blijft op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in het IT-vakgebied.
Wensen & Competenties:
De kandidaat is beschikbaar.
De kandidaat heeft ervaring met MS Office en MS Teams migraties en gebruikersadoptie-trajecten binnen de rijksoverheid.
De kandidaat zijn leiderschap skills zijn goed ontwikkeld, zoals plannen, organiseren en delegeren. Ook heeft de kandidaat de skills in huis om de teamleden goed te motiveren/coachen.
De kandidaat heeft ervaring met de vertaalslag maken van technische architectuur vraagstukken naar voor de business begrijpelijke taal.
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
De recruiter
YellowFriday

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.