Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. (YF) Projectmanager - Openbaar Ministerie

Projectmanager - Openbaar Ministerie

Info

Functie

Projectmanager - Openbaar Ministerie

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

23.04.2023 - 30.03.2024

Opdrachtnummer

133878

Sluitingsdatum

date-icon05.04.2023 clock-icon08:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

De projectleider zal als hoofdtaak hebben om in aanvang van het project Oracle data migratie de projectplannen te schrijven en als het project gestart is in de rol
van migratie coördinator en planner de voortgang sturen en bewaken. Na oplevering van de nieuwe Oracle hardware en het goedgekeurde projectplan beginnen
de migraties en als projectleider ben je binnen het OM de coördinator en aanspreekpunt van de interne IT organisatie, overige IT ketenpartners en IT leveranciers
van het OM.Naast de activiteiten voor het database migratie project neemt de projectleider ook deel aan een aantal lopende activiteiten voor de afdeling IOB.
Deze activiteiten (Nevenfunctie) zullen bestaan uit het migreren van het OM IT netwerk van 8 locaties van het OM. In dit bestaande project zal de projectleider
samen met een projectleider van de ketenpartner de coördinatie en planning doen van de te verhuizen locaties. Deze nevenfunctie is tijdelijk en zal 4 tot 8 uur per week in beslag nemen.

Werkzaamheden:

Als Migratie Coördinator, planner voor Oracle datamigratie project:
- Oracle datamigratie project opstarten, helpen voldoende budget en resources reserveren
- Inventarisatie wat te migreren (IST)
- Lifecycle op orde brengen van te migreren items
- Inzicht in verkeersstromen (security policy)
- Security en informatievoorziening: Uitvoeren van DPIA, IB quickscans en privacy
- Informeren en betrekken IT ketenpartners die geraakt worden bij migratie en deze aansturen.
- Aansluiting bij de bestaande release planning van het OM Productiehuis, planning afstemmen.

Project taken tijdens migratiefasen:
- Projectleiding en coördinatie van de changes en werkzaamheden, volgens vastgestelde releaseplanning.
- Migraties (met alle IT ketenpartners van OM) begeleiden naar de eindoplossing (SOLL)
- Changeproces gebruiken om wijzigingen door te voeren met zo min mogelijke impact op de operatie.
- Begeleiden van testen voor-, tijdens en na database migraties
- Documenteren wijzigingen en overdracht van kennis binnen OM
- Deelnemer (vertegenwoordiging van OM bij) van plenaire sessies en projectdeelnemer vergaderingen van leveranciers en OM onderdelen

Project einde:
- Communicatie en Nazorg
- Opruimen oude Oracle hardware, inclusief contracten en licenties

Werkzaamheden IT netwerkontvlechting:
- Coördinatie IT netwerkontvlechting per locatie
- IST in kaart brengen, PvA opstellen en migratie van bestaande OM IT apparatuur naar SOLL. (SOLL is het OM eigen IT netwerk)
- Uitvoeren van bestaande planning en Plan van Aanpak per locatie
- Samenwerken met projectleider ketenpartner
- Organiseren en aansturen van activiteiten van de OM WPO (Werkplekondersteuners)
- Organiseren en aansturen van overige OM resources om IT netwerk verhuizing te kunnen uitvoeren

Achtergrond opdracht

OM heeft voor de bedrijfsonderdelen Ontwikkel – en Productiehuis een deel van zijn IT infrastructuur, ontwikkeling en beheer ondergebracht bij leveranciers en
voert via de afdeling IOB (Infrastructuur, Ontwikkeling en Beheer) regie over de IT infrastructuur. Afdeling IOB is binnen haar Life Cycle Management
verantwoordelijkheden een vervang traject gestart voor de Oracle hardware die gebruikt wordt in het bedrijfsapplicatie IT landschap. (Nevenfunctie) Migratie
coördinatie van bestaand project IT netwerkontvlechting voor 8 locaties waar het OM samen met de Rechtspraak kantoor houdt.

Eisen

- De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar als projectleider IT projecten gecoördineerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan als IT-projectleider bij een overheidsorganisatie. Dit dient te blijken uit het CV.
- De kandidaat is na bekendmaking van gunning zo snel als mogelijk beschikbaar voor 36 uur in de week.

Wensen

- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met een instantie uit de justitie- en/of strafrechtketen of andere Rijksoverheid organisatie.
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het managen van multidisciplinaire projecten binnen de rijksoverheid.
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met infrastructuur-, en/of database migratie gerelateerde projecten en beschikt bij voorkeur zelf over technische inhoudelijke kennis.
- De kandidaat is PRINCE2 of IPMA gecertificeerd.

Competenties

De aangeboden kandidaat past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten).

Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sogeti Nederland B.V. (YF)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving

De projectleider zal als hoofdtaak hebben om in aanvang van het project Oracle data migratie de projectplannen te schrijven en als het project gestart is in de rol
van migratie coördinator en planner de voortgang sturen en bewaken. Na oplevering van de nieuwe Oracle hardware en het goedgekeurde projectplan beginnen
de migraties en als projectleider ben je binnen het OM de coördinator en aanspreekpunt van de interne IT organisatie, overige IT ketenpartners en IT leveranciers
van het OM.Naast de activiteiten voor het database migratie project neemt de projectleider ook deel aan een aantal lopende activiteiten voor de afdeling IOB.
Deze activiteiten (Nevenfunctie) zullen bestaan uit het migreren van het OM IT netwerk van 8 locaties van het OM. In dit bestaande project zal de projectleider
samen met een projectleider van de ketenpartner de coördinatie en planning doen van de te verhuizen locaties. Deze nevenfunctie is tijdelijk en zal 4 tot 8 uur per week in beslag nemen.

Werkzaamheden:

Als Migratie Coördinator, planner voor Oracle datamigratie project:
- Oracle datamigratie project opstarten, helpen voldoende budget en resources reserveren
- Inventarisatie wat te migreren (IST)
- Lifecycle op orde brengen van te migreren items
- Inzicht in verkeersstromen (security policy)
- Security en informatievoorziening: Uitvoeren van DPIA, IB quickscans en privacy
- Informeren en betrekken IT ketenpartners die geraakt worden bij migratie en deze aansturen.
- Aansluiting bij de bestaande release planning van het OM Productiehuis, planning afstemmen.

Project taken tijdens migratiefasen:
- Projectleiding en coördinatie van de changes en werkzaamheden, volgens vastgestelde releaseplanning.
- Migraties (met alle IT ketenpartners van OM) begeleiden naar de eindoplossing (SOLL)
- Changeproces gebruiken om wijzigingen door te voeren met zo min mogelijke impact op de operatie.
- Begeleiden van testen voor-, tijdens en na database migraties
- Documenteren wijzigingen en overdracht van kennis binnen OM
- Deelnemer (vertegenwoordiging van OM bij) van plenaire sessies en projectdeelnemer vergaderingen van leveranciers en OM onderdelen

Project einde:
- Communicatie en Nazorg
- Opruimen oude Oracle hardware, inclusief contracten en licenties

Werkzaamheden IT netwerkontvlechting:
- Coördinatie IT netwerkontvlechting per locatie
- IST in kaart brengen, PvA opstellen en migratie van bestaande OM IT apparatuur naar SOLL. (SOLL is het OM eigen IT netwerk)
- Uitvoeren van bestaande planning en Plan van Aanpak per locatie
- Samenwerken met projectleider ketenpartner
- Organiseren en aansturen van activiteiten van de OM WPO (Werkplekondersteuners)
- Organiseren en aansturen van overige OM resources om IT netwerk verhuizing te kunnen uitvoeren

Achtergrond opdracht

OM heeft voor de bedrijfsonderdelen Ontwikkel – en Productiehuis een deel van zijn IT infrastructuur, ontwikkeling en beheer ondergebracht bij leveranciers en
voert via de afdeling IOB (Infrastructuur, Ontwikkeling en Beheer) regie over de IT infrastructuur. Afdeling IOB is binnen haar Life Cycle Management
verantwoordelijkheden een vervang traject gestart voor de Oracle hardware die gebruikt wordt in het bedrijfsapplicatie IT landschap. (Nevenfunctie) Migratie
coördinatie van bestaand project IT netwerkontvlechting voor 8 locaties waar het OM samen met de Rechtspraak kantoor houdt.

Eisen

- De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar als projectleider IT projecten gecoördineerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan als IT-projectleider bij een overheidsorganisatie. Dit dient te blijken uit het CV.
- De kandidaat is na bekendmaking van gunning zo snel als mogelijk beschikbaar voor 36 uur in de week.

Wensen

- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met een instantie uit de justitie- en/of strafrechtketen of andere Rijksoverheid organisatie.
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het managen van multidisciplinaire projecten binnen de rijksoverheid.
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met infrastructuur-, en/of database migratie gerelateerde projecten en beschikt bij voorkeur zelf over technische inhoudelijke kennis.
- De kandidaat is PRINCE2 of IPMA gecertificeerd.

Competenties

De aangeboden kandidaat past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten).

Aanvullende informatie

Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.

De recruiter

Roy Udo

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.