Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Senior Adviseur Informatiehuishouding- J&V

Senior Adviseur Informatiehuishouding- J&V

Info

Functie

Senior Adviseur Informatiehuishouding- J&V

Locatie

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

30.10.2025 - 30.04.2026

Opdrachtnummer

242847

Sluitingsdatum

date-icon09.09.2025 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
De Senior Adviseur Informatiehuishouding is in brede zin bekend met wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer specifiek bij de rijksoverheid en heeft minimaal drie jaar aantoonbare ervaring met advisering op dit thema. De senior adviseur werkt samen met de projectleider en de decentraal infromatiespecialist, vindt zelfstandig zijn weg binnen de directie en is daar aanjager, eerste aanspreekpunt en ambassadeur voor alle verbeterpunten m.b.t. de informatiehuishouding. Het takenpakket omvat onder andere

  • het ophalen van de IST situatie rondom informatiehuishouding bij de collega's en het management van de Directie Informatievoorziening en Inkoop,
  • in kaart brengen van de werkprocessen,
  • maken/beheren van werkafspraken met betrekking tot de informatiehuishouding voor deze werkprocessen en
  • periodiek bespreken van de voortgang. Daarnaast werkt de adviseur vanuit de eigen vakdeskundigheid aan de verbeteracties, communicatie, periodieke overleggen, etc. en richt zich op het versterken van de informatiehuishouding en het i-bewustzijn binnen de directie. De adviseur die we zoeken is niet bang om op mensen af te stappen, ook in een bestuurlijk en inhoudelijk complexe directie. De adviseur kan omgaan met weerstand. Deze weet dus zeer zelfstandig zijn of haar weg te vinden. Daarbij zoekt diegene wel frequent afstemming met de projectleider en de opdrachtgever.
  • Achtergrond opdracht
    Beschrijving directie/dienst/afdeling: De Hoofddirectie Bedrijfsvoering bestaat uit directies die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het beleid van de bedrijfsvoering voor het bestuursdepartement en JenV-breed. Directie Informatievoorziening en Inkoop richt zich op het ontwikkelen en toetsen van beleid rond inkoop en informatievoorziening binnen JenV.

    Eisen

    • De kandidaat heeft minimaal een HBO werk- en denkniveau (Dit is uit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met advisering op dit thema (Dit is uit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft kennis van informatiehuishouding (Dit is uit het CV te halen)
    • Geen zzp-ers
    • Let op! vraag staat uit of de uren van 24 naar 32 of 36 mogen. Kan dus nog veranderen. Graag rekening mee houden dat het 24 uur zou kunnen blijven.

    Wensen

    • De kandidaat heeft (minimaal 3) jaar aantoonbare ervaring met advisering op dit thema. (Dit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met DigiJust. (Dit is uit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft x jaar werkervaring binnen de overheid. (Dit is uit het CV te halen)

    Competenties

    • analyseren
    • creativiteit
    • netwerken
    • omgevingsbewustzijn
    • organisatiesensitiviteit
    • overtuigingskracht
    • plannen en organiseren

    Aanvullende Informatie
    Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Sogeti Nederland B.V.

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    De Senior Adviseur Informatiehuishouding is in brede zin bekend met wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer specifiek bij de rijksoverheid en heeft minimaal drie jaar aantoonbare ervaring met advisering op dit thema. De senior adviseur werkt samen met de projectleider en de decentraal infromatiespecialist, vindt zelfstandig zijn weg binnen de directie en is daar aanjager, eerste aanspreekpunt en ambassadeur voor alle verbeterpunten m.b.t. de informatiehuishouding. Het takenpakket omvat onder andere

  • het ophalen van de IST situatie rondom informatiehuishouding bij de collega's en het management van de Directie Informatievoorziening en Inkoop,
  • in kaart brengen van de werkprocessen,
  • maken/beheren van werkafspraken met betrekking tot de informatiehuishouding voor deze werkprocessen en
  • periodiek bespreken van de voortgang. Daarnaast werkt de adviseur vanuit de eigen vakdeskundigheid aan de verbeteracties, communicatie, periodieke overleggen, etc. en richt zich op het versterken van de informatiehuishouding en het i-bewustzijn binnen de directie. De adviseur die we zoeken is niet bang om op mensen af te stappen, ook in een bestuurlijk en inhoudelijk complexe directie. De adviseur kan omgaan met weerstand. Deze weet dus zeer zelfstandig zijn of haar weg te vinden. Daarbij zoekt diegene wel frequent afstemming met de projectleider en de opdrachtgever.
  • Achtergrond opdracht
    Beschrijving directie/dienst/afdeling: De Hoofddirectie Bedrijfsvoering bestaat uit directies die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het beleid van de bedrijfsvoering voor het bestuursdepartement en JenV-breed. Directie Informatievoorziening en Inkoop richt zich op het ontwikkelen en toetsen van beleid rond inkoop en informatievoorziening binnen JenV.

    Eisen

    • De kandidaat heeft minimaal een HBO werk- en denkniveau (Dit is uit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met advisering op dit thema (Dit is uit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft kennis van informatiehuishouding (Dit is uit het CV te halen)
    • Geen zzp-ers
    • Let op! vraag staat uit of de uren van 24 naar 32 of 36 mogen. Kan dus nog veranderen. Graag rekening mee houden dat het 24 uur zou kunnen blijven.

    Wensen

    • De kandidaat heeft (minimaal 3) jaar aantoonbare ervaring met advisering op dit thema. (Dit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met DigiJust. (Dit is uit het CV te halen)
    • De kandidaat heeft x jaar werkervaring binnen de overheid. (Dit is uit het CV te halen)

    Competenties

    • analyseren
    • creativiteit
    • netwerken
    • omgevingsbewustzijn
    • organisatiesensitiviteit
    • overtuigingskracht
    • plannen en organiseren

    Aanvullende Informatie
    Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


    De recruiter

    Daphne Blankert

    YellowFriday

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Yellow Friday
    Privacy overzicht

    Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

    Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

    Meer informatie over ons privacybeleid.

    Meer informatie over ons cookiebeleid.