Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Technisch Projectleider- OM

Technisch Projectleider- OM

Info

Functie

Technisch Projectleider- OM

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

01.06.2025 - 29.01.2026

Opdrachtnummer

233778

Sluitingsdatum

date-icon12.05.2025 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving


Informatie-uitwisseling rondom DNA-onderzoeken, doel is dit verder te digitaliseren en te versnellen. Hiertoe heeft het centrale ketenteam onder andere standaarden opgesteld voor de berichtenuitwisseling. Iedere ketenpartner bouwt de zogenaamde Keten Integratie Componenten. Voor het OM gebeurt het merendeel door aanpassingen in een bestaande applicatie in de Microsoft 365 omgeving, maar deels ook in andere omgevingen. Er is een projectgroep met een businessprojectleider, participanten uit de business en uit de IVOM-organisatie, met van deze onder andere een informatie-analist en de betrokken productowners, architecten en implementatiebegeleiders. De beoogd technisch projectleider wordt ingehuurd door IVOM, zal deel uitmaken van de OM projectgroep.

  • 1. Verdelen/beleggen taken binnen de IVOM-organisatie en bij de verschillende disciplines (informatie-analisten, domeinarchitecten, solution architecten, testers, implementatiebegeleiders)
  • 2. Coordineren realisatie sprints, tests en sprintsplanning, zowel OM intern en in relatie tot de planning van de keten en ketenpartijen (Politie, NFI, TMFI)
  • 3. Namen het OM deelnemen in Ketenplanningsoverleggen

Achtergrond opdracht

Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl.

Eisen

  •  De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
  •  De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring in IT- projectmanagement met focus op systeemintegratie, bij voorkeur binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV. 
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis, recente en relevante werkervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën. Dit dient te blijken uit het CV. 
  • De kandidaat heeft aantoonbare, recente en relevante werkervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV.
  •  De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring met het uitvoeren van keten-informatiseringsprojecten. Dit dient te blijken uit het CV. 
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring met projectmanagementmethodologieën zoals PRINCE2, PMP of vergelijkbaar. Dit dient te blijken uit het CV.
  • Deze opdracht is niet geschikt voor een ZZP-er.


Wensen

          

  • Wensen 3.1. De kandidaat is beschikbaar binnen 'X' weken na gunning.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met projectmanagementmethodologieën zoals PRINCE2, PMP of vergelijkbaar.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het coordineren en effectief aansturen van multidisicplinaire teams.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten.


Compententies

  • bestuurssensitiviteit
  • plannen en organiseren
  • resultaatgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • netwerken
  • aansturen organisatie
  • motiveren
  • creativiteit

Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sogeti Nederland B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving


Informatie-uitwisseling rondom DNA-onderzoeken, doel is dit verder te digitaliseren en te versnellen. Hiertoe heeft het centrale ketenteam onder andere standaarden opgesteld voor de berichtenuitwisseling. Iedere ketenpartner bouwt de zogenaamde Keten Integratie Componenten. Voor het OM gebeurt het merendeel door aanpassingen in een bestaande applicatie in de Microsoft 365 omgeving, maar deels ook in andere omgevingen. Er is een projectgroep met een businessprojectleider, participanten uit de business en uit de IVOM-organisatie, met van deze onder andere een informatie-analist en de betrokken productowners, architecten en implementatiebegeleiders. De beoogd technisch projectleider wordt ingehuurd door IVOM, zal deel uitmaken van de OM projectgroep.

  • 1. Verdelen/beleggen taken binnen de IVOM-organisatie en bij de verschillende disciplines (informatie-analisten, domeinarchitecten, solution architecten, testers, implementatiebegeleiders)
  • 2. Coordineren realisatie sprints, tests en sprintsplanning, zowel OM intern en in relatie tot de planning van de keten en ketenpartijen (Politie, NFI, TMFI)
  • 3. Namen het OM deelnemen in Ketenplanningsoverleggen

Achtergrond opdracht

Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl.

Eisen

  •  De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
  •  De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring in IT- projectmanagement met focus op systeemintegratie, bij voorkeur binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV. 
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis, recente en relevante werkervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën. Dit dient te blijken uit het CV. 
  • De kandidaat heeft aantoonbare, recente en relevante werkervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten. Dit dient te blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare, recente en relevante werkervaring binnen de Rijksoverheid. Dit dient te blijken uit het CV.
  •  De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring met het uitvoeren van keten-informatiseringsprojecten. Dit dient te blijken uit het CV. 
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring met projectmanagementmethodologieën zoals PRINCE2, PMP of vergelijkbaar. Dit dient te blijken uit het CV.
  • Deze opdracht is niet geschikt voor een ZZP-er.


Wensen

          

  • Wensen 3.1. De kandidaat is beschikbaar binnen 'X' weken na gunning.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met systeemintegratie, API's, middleware en andere koppelingstechnologieën.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met projectmanagementmethodologieën zoals PRINCE2, PMP of vergelijkbaar.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het coordineren en effectief aansturen van multidisicplinaire teams.
  • De kandidaat heeft 'X' aantal jaren aantoonbare en recente ervaring met het aansturen van multidisciplinaire technische projecten.


Compententies

  • bestuurssensitiviteit
  • plannen en organiseren
  • resultaatgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • netwerken
  • aansturen organisatie
  • motiveren
  • creativiteit

Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan Ministerie van Justitie & Veiligheid geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


De recruiter

Daphne Blankert

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Yellow Friday
Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

Meer informatie over ons privacybeleid.

Meer informatie over ons cookiebeleid.