Opdrachten
Business Analist WMO en Jeugdwet
Info
Functie
Business Analist WMO en JeugdwetLocatie
Den HaagUren per week
8 uren per weekLooptijd
20.11.2022 - 30.12.2022Opdrachtnummer
123339Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Het Ketenbureau i-Sociaal Domein is dé plek waar gemeenten en zorgaanbieders samen werken aan een krachtige en toekomstbestendige uitvoering van de Wmo en Jeugdwet. Wij faciliteren en ondersteunen gemeenten en zorgaanbieders onder andere bij het vereenvoudigen van het proces van inkoop en aanbesteden tot verantwoording en het terugdringen van de administratieve lasten. Hierdoor kunnen gemeenten en zorgaanbieders meer tijd en geld besteden aan de daadwerkelijke zorg en ondersteuning. Ook dragen we bij aan het bevorderen van het strategisch partnerschap tussen gemeenten en zorgaanbieders. Zo werken we samen aan een krachtige en toekomstbestendige uitvoering van de Wmo en Jeugdwet.
Het Ketenbureau i-Sociaal Domein wordt gehost door VNG Realisatie. VNG is een van de Stuurgroepleden. De andere leden van de stuurgroep i-Sociaal Domein zijn: Actiz, GGZ Nederland, Jeugdzorg Nederland, VGN, Valente en VWS.
Omschrijving van de opdracht
Met de groei van het Ketenbureau en de uitbreiding van de taken van het bureau groeit ook de behoefte aan meer (structurele) i-ondersteuning. Deze ondersteuning varieert van ICT vraagstukken rondom het berichtenverkeer, het ontwikkelen van geautomatiseerde en beveiligde Excel formats voor gemeenten en aanbieders tot het ontwikkelen van ondersteunende tools voor onze projecten (bijvoorbeeld de her- of doorontwikkeling van onze afsprakenkaart). Het betreft zowel beheer- als ontwikkeltaken.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Per activiteit wordt een korte resultaatbeschrijving opgesteld. Inhoudelijke aansturing zal vervolgens plaatsvinden vanuit een aanspreekpunt, afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. De volgende deelopdrachten zijn momenteel in beeld:
Advisering en ondersteuning ICT projectmanagement
Het ondersteunen van projectmanager(s) met het verzamelen, analyseren en verwerken van informatie uit zowel het domein als de IT. Op basis van de opgehaalde informatie de projectmanager(s) voorzien van adviezen over: de impact van bepaalde acties, welke acties het beste wel/niet kunnen worden genomen en hoe het project als geheel het beste ondersteund kan worden.
Onderhoud Excel tools (o.a. meerkosten en continuïteit)
Het onderhouden van een aantal tools gemaakt in Microsoft Excel die door het veld gebruikt worden bij het vaststellen van relevante bedragen voor bepaalde regelingen. De tools gebruiken naast de standaardfunctionaliteit van Excel ook diverse VBA-macro's die onderhouden dienen te worden en aangepast wanneer regelingen wijzigen.
Ontwikkeling tools ter ondersteuning van projecten in de Jeugdwet en de Wmo
Het uitdenken en uitwerken van nieuwe ICT-tools die ontwikkeld worden ter ondersteuning van projecten in de Jeugdwet en de Wmo. Op basis van de gekozen
oplossingsrichting samenwerken met andere (ontwikkel)partijen in het veld, toezien op het correct ontwikkelen van de tool en ondersteun je de ingebruikname door het veld.
Resultaat van de opdracht
De werkzaamheden moeten resulteren in:
• Nieuwe productieformats WMO en jeugdwet – Q4 2022
• Nieuwe format continuiteitsbijdragen en meerkosten corona bijdragen
• Ondersteunen bij (her)schrijven van handreikingen in samenwerking met productmanager ketenbureau.
• Ontwikkelen nieuwe producten/formats bij wijziging in wet- en regelgeving
Eisen
- Een aanbieding zonder motivatie (dus waarom u de juiste kandidaat bent en hoe u matcht op de eisen die in de aanvraag staan) wordt niet in behandeling
genomen.
- Minimaal afgeronde opleiding HBO-Informatica, Bedrijfskunde, Informatiekunde of Business analyse
- Aanvullende relevante certificeringen zoals BCS, BABOK of IREB Business Analyse
- Minimaal 5 jaar werkervaring op WO werk- en denkniveau.
- Werkervaring in het Wmo/JW domein in een rol als business analist
- Minimaal 5 jaar werkervaring bij gemeentes en/of zorgaanbieders in het Sociaal Domein (Wmo/Jeugdwet) of hierbij betrokken organisaties (ministerie, CAK, SVB, Zorginstituut of brancheorganisaties)
- We gaan uit van gebruik van eigen telefoon en laptop.
Competenties
De functie vereist de volgende competenties, die worden getoetst in de (eventuele) gespreksronde:
• Resultaatgerichtheid
• Klantgerichtheid
• Omgevingsbewustzijn
• Samenwerken
• Integriteit
• Zelfontwikkeling
• Netwerken
Wensen
- Relevante werkervaring als business analist binnen het sociale domein (Wmo en Jw)
- Kennis van gemeentelijke processen en applicaties in relatie tot de uitvoering van de Wmo/Jw
- Ervaring met Agile werken, aantoonbaar met bijvoorbeeld PSPO1, PSM1 of gelijkwaardige certificaten
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, contactgegevens, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
De kandidaat die wij willen voorstellen moet, alvorens aangeboden kan worden, nog een specifiek aanbiedingsformulier invullen. Wij sturen dat toe na selectie.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
VNG Realisatie B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Het Ketenbureau i-Sociaal Domein is dé plek waar gemeenten en zorgaanbieders samen werken aan een krachtige en toekomstbestendige uitvoering van de Wmo en Jeugdwet. Wij faciliteren en ondersteunen gemeenten en zorgaanbieders onder andere bij het vereenvoudigen van het proces van inkoop en aanbesteden tot verantwoording en het terugdringen van de administratieve lasten. Hierdoor kunnen gemeenten en zorgaanbieders meer tijd en geld besteden aan de daadwerkelijke zorg en ondersteuning. Ook dragen we bij aan het bevorderen van het strategisch partnerschap tussen gemeenten en zorgaanbieders. Zo werken we samen aan een krachtige en toekomstbestendige uitvoering van de Wmo en Jeugdwet.
Het Ketenbureau i-Sociaal Domein wordt gehost door VNG Realisatie. VNG is een van de Stuurgroepleden. De andere leden van de stuurgroep i-Sociaal Domein zijn: Actiz, GGZ Nederland, Jeugdzorg Nederland, VGN, Valente en VWS.
Omschrijving van de opdracht
Met de groei van het Ketenbureau en de uitbreiding van de taken van het bureau groeit ook de behoefte aan meer (structurele) i-ondersteuning. Deze ondersteuning varieert van ICT vraagstukken rondom het berichtenverkeer, het ontwikkelen van geautomatiseerde en beveiligde Excel formats voor gemeenten en aanbieders tot het ontwikkelen van ondersteunende tools voor onze projecten (bijvoorbeeld de her- of doorontwikkeling van onze afsprakenkaart). Het betreft zowel beheer- als ontwikkeltaken.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Per activiteit wordt een korte resultaatbeschrijving opgesteld. Inhoudelijke aansturing zal vervolgens plaatsvinden vanuit een aanspreekpunt, afhankelijk van de aard van de werkzaamheden. De volgende deelopdrachten zijn momenteel in beeld:
Advisering en ondersteuning ICT projectmanagement
Het ondersteunen van projectmanager(s) met het verzamelen, analyseren en verwerken van informatie uit zowel het domein als de IT. Op basis van de opgehaalde informatie de projectmanager(s) voorzien van adviezen over: de impact van bepaalde acties, welke acties het beste wel/niet kunnen worden genomen en hoe het project als geheel het beste ondersteund kan worden.
Onderhoud Excel tools (o.a. meerkosten en continuïteit)
Het onderhouden van een aantal tools gemaakt in Microsoft Excel die door het veld gebruikt worden bij het vaststellen van relevante bedragen voor bepaalde regelingen. De tools gebruiken naast de standaardfunctionaliteit van Excel ook diverse VBA-macro's die onderhouden dienen te worden en aangepast wanneer regelingen wijzigen.
Ontwikkeling tools ter ondersteuning van projecten in de Jeugdwet en de Wmo
Het uitdenken en uitwerken van nieuwe ICT-tools die ontwikkeld worden ter ondersteuning van projecten in de Jeugdwet en de Wmo. Op basis van de gekozen
oplossingsrichting samenwerken met andere (ontwikkel)partijen in het veld, toezien op het correct ontwikkelen van de tool en ondersteun je de ingebruikname door het veld.
Resultaat van de opdracht
De werkzaamheden moeten resulteren in:
• Nieuwe productieformats WMO en jeugdwet – Q4 2022
• Nieuwe format continuiteitsbijdragen en meerkosten corona bijdragen
• Ondersteunen bij (her)schrijven van handreikingen in samenwerking met productmanager ketenbureau.
• Ontwikkelen nieuwe producten/formats bij wijziging in wet- en regelgeving
Eisen
- Een aanbieding zonder motivatie (dus waarom u de juiste kandidaat bent en hoe u matcht op de eisen die in de aanvraag staan) wordt niet in behandeling
genomen.
- Minimaal afgeronde opleiding HBO-Informatica, Bedrijfskunde, Informatiekunde of Business analyse
- Aanvullende relevante certificeringen zoals BCS, BABOK of IREB Business Analyse
- Minimaal 5 jaar werkervaring op WO werk- en denkniveau.
- Werkervaring in het Wmo/JW domein in een rol als business analist
- Minimaal 5 jaar werkervaring bij gemeentes en/of zorgaanbieders in het Sociaal Domein (Wmo/Jeugdwet) of hierbij betrokken organisaties (ministerie, CAK, SVB, Zorginstituut of brancheorganisaties)
- We gaan uit van gebruik van eigen telefoon en laptop.
Competenties
De functie vereist de volgende competenties, die worden getoetst in de (eventuele) gespreksronde:
• Resultaatgerichtheid
• Klantgerichtheid
• Omgevingsbewustzijn
• Samenwerken
• Integriteit
• Zelfontwikkeling
• Netwerken
Wensen
- Relevante werkervaring als business analist binnen het sociale domein (Wmo en Jw)
- Kennis van gemeentelijke processen en applicaties in relatie tot de uitvoering van de Wmo/Jw
- Ervaring met Agile werken, aantoonbaar met bijvoorbeeld PSPO1, PSM1 of gelijkwaardige certificaten
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, contactgegevens, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
De kandidaat die wij willen voorstellen moet, alvorens aangeboden kan worden, nog een specifiek aanbiedingsformulier invullen. Wij sturen dat toe na selectie.
De recruiter
YellowFriday

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.