Opdrachten
Servicedeskmedewerker- Belastingdienst
Info
Functie
Servicedeskmedewerker- BelastingdienstLocatie
Uren per week
40 uren per weekLooptijd
14.09.2025 - 30.12.2025Opdrachtnummer
241939Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Als servicedeskmedewerker ondersteun je telefonisch en schriftelijk eindgebruikers op het gebied van ICT-services. Je draagt zorg voor het correct aannemen, zorgvuldig in behandeling nemen en zo snel als mogelijk verhelpen van technische en functionele verstoringen. Daarbij maak je gebruik van diverse applicaties en een known-error-base. Vanuit een operationele analyse onderken je samenhangende technische- en functionele verstoringen, vragen en verzoeken. Als daar aanleiding toe is zorg je voor het aanpassen van prioriteit en bewaak je de voortgang. Een van de belangrijkste dingen op de ICT servicedesk is de samenwerking met alle collega's. Er heerst een goede sfeer bij ons op de afdeling.
Achtergrond opdracht De Servicedesk is het contactpunt binnen DCS voor eindgebruikers binnen het ministerie van Financiën om hun verstoringen te melden, registreren en op te laten lossen. De Servicedesk streeft naar een hoog oplossend vermogen waardoor de verstoringen en incidenten in de ICT-dienstverlening al na één contact met de Servicedesk opgelost worden. Het oplossend vermogen ligt momenteel op ong. 70%, waarbij ong. 60% al na één contact wordt opgelost. De Servicedesk is het portaal van DCS waar eindgebruikers en interne klanten van IV Servicerequests kunnen aanleveren. De Servicedesk is voor de eindgebruikers een Single Point Of Communication bij:
- verstoringen of vragen op het gebied van ICT;
- klachten en/of complimenten;
- servicerequests zoals bijv. aanvragen van produkten uit de Produkten- en Diensten Catalogus.
De servicedesk is altijd telefonisch bereikbaar. Op werkdagen tussen 7.00 en 20.00 uur wordt gewerkt vanaf een desk op locatie in Apeldoorn. De invulling van de bezetting wordt geregeld via een rooster, waarbij gestart wordt tussen 07:00 en 09:30. Tussen 20.00 en 7.00 de volgende werkdag en in het weekend zijn er consignatiediensten. De servicedesk zet in op bereikbaarheid via meerdere channels (telefoon, e-mail, webcare, ..) De servicedesk verwerkt jaarlijks ongeveer 200.000 telefoon oproepen.
Géén vakanties tijdens de eerste 8 weken van het inwerktraject, bij voorkeur niet tijdens de eerste 12 weken. Indien kandidaten niet kunnen starten op 15-09 of vakantie hebben in de eerste 8 weken van het inwerktraject, de leverancier hen niet aan hoeft aan te bieden.
Eisen
Opdracht is minder geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA
- Goede kennis van Windows 7 8 10 of 11 systemen (1 jaar)
- Kennis van servicedeskbeheertool van bv ICD
- let op! de afstand woon-werk verkeer (max. zo ong. 60 minuten).
- Certificaat MS900 is wenselijk.
- Graag expliciet in CV vermelden in hoeverre kandidaat kennis heeft van Windows OS, macOS en Linux OS. (bijv. schaal 1 tot 10). Graag bij werkervaring jaar én maand vermelden. (Niet alleen jaartal).
Wensen
- Kennis van IBM Notes;
- Kennis van telefonie, zowel vast, mobiel als VoIP;
- Kennis van Linux;
- Kennis van Microsoft Office (2013 en 365);
- ITIL Foundation certificaat
- HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT
Competenties
- Klantgerichte eigenschappen;
- Stressbestendig;
- Analytisch;
- Een teamspeler met goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Goed in staat zijn kennis over te dragen aan interne eindgebruikers;
- Zelfstandigheid; kunnen werken met voldoende inzicht om raakvlakken met de omgeving (zoals klant, collega's, 3e lijnsoplosgroepen) te onderkennen en daarmee rekening te houden.
- Bij voorkeur heeft de kandidaat ruime ervaring op een 1e lijns servicedesk.
Aanvullende Informatie
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Capgemini.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Capgemini Nederland B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Als servicedeskmedewerker ondersteun je telefonisch en schriftelijk eindgebruikers op het gebied van ICT-services. Je draagt zorg voor het correct aannemen, zorgvuldig in behandeling nemen en zo snel als mogelijk verhelpen van technische en functionele verstoringen. Daarbij maak je gebruik van diverse applicaties en een known-error-base. Vanuit een operationele analyse onderken je samenhangende technische- en functionele verstoringen, vragen en verzoeken. Als daar aanleiding toe is zorg je voor het aanpassen van prioriteit en bewaak je de voortgang. Een van de belangrijkste dingen op de ICT servicedesk is de samenwerking met alle collega's. Er heerst een goede sfeer bij ons op de afdeling.
Achtergrond opdracht De Servicedesk is het contactpunt binnen DCS voor eindgebruikers binnen het ministerie van Financiën om hun verstoringen te melden, registreren en op te laten lossen. De Servicedesk streeft naar een hoog oplossend vermogen waardoor de verstoringen en incidenten in de ICT-dienstverlening al na één contact met de Servicedesk opgelost worden. Het oplossend vermogen ligt momenteel op ong. 70%, waarbij ong. 60% al na één contact wordt opgelost. De Servicedesk is het portaal van DCS waar eindgebruikers en interne klanten van IV Servicerequests kunnen aanleveren. De Servicedesk is voor de eindgebruikers een Single Point Of Communication bij:
- verstoringen of vragen op het gebied van ICT;
- klachten en/of complimenten;
- servicerequests zoals bijv. aanvragen van produkten uit de Produkten- en Diensten Catalogus.
De servicedesk is altijd telefonisch bereikbaar. Op werkdagen tussen 7.00 en 20.00 uur wordt gewerkt vanaf een desk op locatie in Apeldoorn. De invulling van de bezetting wordt geregeld via een rooster, waarbij gestart wordt tussen 07:00 en 09:30. Tussen 20.00 en 7.00 de volgende werkdag en in het weekend zijn er consignatiediensten. De servicedesk zet in op bereikbaarheid via meerdere channels (telefoon, e-mail, webcare, ..) De servicedesk verwerkt jaarlijks ongeveer 200.000 telefoon oproepen.
Géén vakanties tijdens de eerste 8 weken van het inwerktraject, bij voorkeur niet tijdens de eerste 12 weken. Indien kandidaten niet kunnen starten op 15-09 of vakantie hebben in de eerste 8 weken van het inwerktraject, de leverancier hen niet aan hoeft aan te bieden.
Eisen
Opdracht is minder geschikt voor ZZP’ers ivm wet DBA
- Goede kennis van Windows 7 8 10 of 11 systemen (1 jaar)
- Kennis van servicedeskbeheertool van bv ICD
- let op! de afstand woon-werk verkeer (max. zo ong. 60 minuten).
- Certificaat MS900 is wenselijk.
- Graag expliciet in CV vermelden in hoeverre kandidaat kennis heeft van Windows OS, macOS en Linux OS. (bijv. schaal 1 tot 10). Graag bij werkervaring jaar én maand vermelden. (Niet alleen jaartal).
Wensen
- Kennis van IBM Notes;
- Kennis van telefonie, zowel vast, mobiel als VoIP;
- Kennis van Linux;
- Kennis van Microsoft Office (2013 en 365);
- ITIL Foundation certificaat
- HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT
Competenties
- Klantgerichte eigenschappen;
- Stressbestendig;
- Analytisch;
- Een teamspeler met goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Goed in staat zijn kennis over te dragen aan interne eindgebruikers;
- Zelfstandigheid; kunnen werken met voldoende inzicht om raakvlakken met de omgeving (zoals klant, collega's, 3e lijnsoplosgroepen) te onderkennen en daarmee rekening te houden.
- Bij voorkeur heeft de kandidaat ruime ervaring op een 1e lijns servicedesk.
Aanvullende Informatie
Levering door Yellow Friday aan de Belastingdienst geschiedt via Capgemini.

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.