Opdrachten
Functioneel consultant SharePoint Online
Info
Functie
Functioneel consultant SharePoint OnlineLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
18.01.2024 - 18.07.2024Opdrachtnummer
151260Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Let erop dat u voordat u een kandidaat aanbiedt de Aanbiedingsrichtlijnen doorneemt, gebruik maakt van het “standaard reactie formaat” (downloadbaar tijdens aanbiedingsprocedure) en dat het aangeboden CV een Word-document is van maximaal 5 A4.
De aanbesteding EZ is (mede) gegund aan de combinatie Yellow Friday en Sogeti. De inleen van niet-eigen personeel geschiedt door Yellow Friday. De contractering (en dus ook het accountmanagement) geschiedt door Sogeti. Er is hier geen sprake van doorleen en tariefstapeling, omdat we naar EZ toe één aanbieder zijn.
Als functioneel SharePoint Online consultant ben je onderdeel van het portfolio Doorontwikkeling van de moderne digitale werkplek, op basis van producten uit Microsoft 365. Je werkt daarbij vooral aan de klantzijde (business) rondom de verdere ontwikkeling van het platform SharePoint Online. Daarbij hebben we op dit moment de volgende deliverables voor ogen. Het op een verantwoorde wijze organisatorisch inbedden van MS SharePoint Online als generieke voorziening in samenwerking met de departementen en diensten met als deliverables:
- Het afmaken van wat is begonnen met digitaal samenwerken m.b.v. Microsoft 365.
- Onderzoeken en het opstellen van een advies over de inzet van SharePoint op basis van klantwens en evt. vervanging van netwerkschijven (fileshares), of DMS.
Onderdelen van de verschillende deliverables zijn:
- Opzet van een (generiek) governance- en (functioneel) beheermodel voor SharePoint en het bespreken en afstemmen hiervan met alle stakeholders.
- Uitwerken en opleveren van adviesrapporten, memo's en strategiedocumentatie.
- Opzet van een strategie en planning voor SharePoint.
- Uitwerken van zgn. user stories en acceptatiecriteria voor verdere implementatie.
Verder ben je doorlopend bezig met afstemming tussen projectleider(s), architect en business consultants. Daarnaast ben je bezig met aanvullende of corrigerende voorstellen en in overleg: het aanpassen en verder concreet maken van bovenstaande opdracht aan de hand van de meegebrachte expertise en ervaring. Met deze deliverables moet EZK-LNV voorbereid zijn op de komst van digitaal samenwerken, in staat zijn om de vele te verwachten vragen vanuit de technische kant van het project adequaat, eenduidig en snel en zonder aanvullende discussies te beantwoorden. en de omgeving functioneel en zonder wildgroei te kunnen beheren.
Achtergrond opdracht
De ministeries van EZk en LNV en onderliggende dienstonderdelen (o.a. RVO, NVWA, RDI, SODM, etc.) maken allen gebruik van een generieke werkplekvoorziening die geleverd wordt door de eigen Dienst ICT Uitvoering (DICTU). De generieke regie op deze werkplekvoorziening is in handen van de Directie Bedrijfsvoering van het kerndepartement EZK. Deze werkplekvoorziening is in 2019 volledig vernieuwd. Inmiddels maken hier ca. 17.000 medewerkers, verdeeld over het hele land en soms zelfs daarbuiten, dagelijks gebruik van. Met de implementatie van MS Teams in 2022 heeft EZK/LNV de afslag naar de cloud genomen. Zowel techniek als klant zien graag een verdere doorontwikkeling van een duurzame en dus toekomstbestendige generieke werkplekvoorziening. Als stip op de horizon is een volledige moderne M365 werkplek geschetst. Uitdagingen daarbij zijn informatiebeveiliging, informatiehuishouding en de legacy omgeving. Hiervoor is een projectenportfolio gedefinieerd met daarin diverse (deels nog ongedefinieerde) projecten. De portfolio manager rapporteert naar de stuurgroep waarin alle onderdelen zijn vertegenwoordigd. Op dit moment zijn:
- de projecten voor de verdere doorontwikkeling van de generieke werkplekvoorziening;
- de projecten voor de implementatie van MS Teams;
- de projecten voor de informatiebeveiliging;
- de projecten voor de informatiehuishouding;
- de projecten voor de legacy omgeving;
- de projecten voor de verdere doorontwikkeling van de stuurgroep.
Eisen
Competenties
Aanvullende Informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Sogeti Nederland B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
Opdrachtomschrijving
Let erop dat u voordat u een kandidaat aanbiedt de Aanbiedingsrichtlijnen doorneemt, gebruik maakt van het “standaard reactie formaat” (downloadbaar tijdens aanbiedingsprocedure) en dat het aangeboden CV een Word-document is van maximaal 5 A4.
De aanbesteding EZ is (mede) gegund aan de combinatie Yellow Friday en Sogeti. De inleen van niet-eigen personeel geschiedt door Yellow Friday. De contractering (en dus ook het accountmanagement) geschiedt door Sogeti. Er is hier geen sprake van doorleen en tariefstapeling, omdat we naar EZ toe één aanbieder zijn.
Als functioneel SharePoint Online consultant ben je onderdeel van het portfolio Doorontwikkeling van de moderne digitale werkplek, op basis van producten uit Microsoft 365. Je werkt daarbij vooral aan de klantzijde (business) rondom de verdere ontwikkeling van het platform SharePoint Online. Daarbij hebben we op dit moment de volgende deliverables voor ogen. Het op een verantwoorde wijze organisatorisch inbedden van MS SharePoint Online als generieke voorziening in samenwerking met de departementen en diensten met als deliverables:
- Het afmaken van wat is begonnen met digitaal samenwerken m.b.v. Microsoft 365.
- Onderzoeken en het opstellen van een advies over de inzet van SharePoint op basis van klantwens en evt. vervanging van netwerkschijven (fileshares), of DMS.
Onderdelen van de verschillende deliverables zijn:
- Opzet van een (generiek) governance- en (functioneel) beheermodel voor SharePoint en het bespreken en afstemmen hiervan met alle stakeholders.
- Uitwerken en opleveren van adviesrapporten, memo's en strategiedocumentatie.
- Opzet van een strategie en planning voor SharePoint.
- Uitwerken van zgn. user stories en acceptatiecriteria voor verdere implementatie.
Verder ben je doorlopend bezig met afstemming tussen projectleider(s), architect en business consultants. Daarnaast ben je bezig met aanvullende of corrigerende voorstellen en in overleg: het aanpassen en verder concreet maken van bovenstaande opdracht aan de hand van de meegebrachte expertise en ervaring. Met deze deliverables moet EZK-LNV voorbereid zijn op de komst van digitaal samenwerken, in staat zijn om de vele te verwachten vragen vanuit de technische kant van het project adequaat, eenduidig en snel en zonder aanvullende discussies te beantwoorden. en de omgeving functioneel en zonder wildgroei te kunnen beheren.
Achtergrond opdracht
De ministeries van EZk en LNV en onderliggende dienstonderdelen (o.a. RVO, NVWA, RDI, SODM, etc.) maken allen gebruik van een generieke werkplekvoorziening die geleverd wordt door de eigen Dienst ICT Uitvoering (DICTU). De generieke regie op deze werkplekvoorziening is in handen van de Directie Bedrijfsvoering van het kerndepartement EZK. Deze werkplekvoorziening is in 2019 volledig vernieuwd. Inmiddels maken hier ca. 17.000 medewerkers, verdeeld over het hele land en soms zelfs daarbuiten, dagelijks gebruik van. Met de implementatie van MS Teams in 2022 heeft EZK/LNV de afslag naar de cloud genomen. Zowel techniek als klant zien graag een verdere doorontwikkeling van een duurzame en dus toekomstbestendige generieke werkplekvoorziening. Als stip op de horizon is een volledige moderne M365 werkplek geschetst. Uitdagingen daarbij zijn informatiebeveiliging, informatiehuishouding en de legacy omgeving. Hiervoor is een projectenportfolio gedefinieerd met daarin diverse (deels nog ongedefinieerde) projecten. De portfolio manager rapporteert naar de stuurgroep waarin alle onderdelen zijn vertegenwoordigd. Op dit moment zijn:
- de projecten voor de verdere doorontwikkeling van de generieke werkplekvoorziening;
- de projecten voor de implementatie van MS Teams;
- de projecten voor de informatiebeveiliging;
- de projecten voor de informatiehuishouding;
- de projecten voor de legacy omgeving;
- de projecten voor de verdere doorontwikkeling van de stuurgroep.
Eisen
Competenties
Aanvullende Informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
De recruiter
YellowFriday

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.