Opdrachten
Senior medewerker PMO - Ministerie van Justitie & Veiligheid
Info
Functie
Senior medewerker PMO - Ministerie van Justitie & VeiligheidLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
30.11.2022 - 30.11.2023Opdrachtnummer
122824Sluitingsdatum
Rolomschrijving en taakafspraken
De verregaande digitalisering van de werkprocessen biedt mogelijkheden om binnen de organisatie efficiënter en effectiever te werken en daarmee zowel de interne als de externe omgeving beter te bedienen. Deze transitie bij de overheid naar digitaal werken levert de uitdaging op hoe we digitale overheidsinformatie zo kunnen bewaren en beheren dat deze in de tijd gezien beschikbaar, toegankelijk, leesbaar en bruikbaar blijft. Binnen de algehele informatievoorziening van de organisatie zien we in werkprocessen informatieverwerking en -bewerking, gericht op inhoud en het wijzigen van inhoud, met daar tegenover informatiebeheer (recordbeheer). Recordbeheer dient, binnen dit brede aandachtsgebied, een aantal deelaspecten zoals gebruikersondersteuning, ontsluiting, archivering, vernietiging, overbrenging en een overkoepelende integrale kwaliteitszorg gericht op de bedrijfsinformatie.
Onder bedrijfsinformatie verstaan we alle informatie die wordt gebruikt of beschikbaar komt in werkprocessen die overheidsorganisaties in het kader van hun taakstelling uitvoeren en dient verantwoording en bedrijfsvoering, de burgers in het kader van dienstverlening en het publiek in het kader van openbaarmaking van overheidsinformatie. De aandachtsgebieden vullen elkaar aan en hebben elkaar nodig. Recordbeheer vervult een belangrijke ondersteunende en stimulerende rol waarbij continuïteit van dienstverlening van groot belang is. Draagt zorg voor kwalitatieve intake, formele ontsluiting, distributie en archivering van de gekanaliseerde inkomende poststromen. Monitort de eenduidigheid en juistheid van de metagegevenssets op zaak, proces en documentniveau en signaleert tijdig de afwijkingen en de noodzakelijk herstelbewerkingen hierop. Recordbeheer onderhoudt hiertoe veelvuldig contact met zaakhouders/(mede)behandelaren teneinde de informatiebehoeften zo goed mogelijk af te stemmen en informatieprocessen bij het organisatieonderdeel beter te laten verlopen.
Achtergrond opdracht:
Ondersteunen productiehuis:- Zorgdragen voor financiën, verrekeningen en factuurafhandeling per sprint en per project- Bijhouden risicoregister- Configuratiemanagement- Documentmanagement- Opzetten en verspreiden van voortgangsrapportages- Praktische ondersteuning aan teamleden Ondersteuning aan ontwikkeling van de project office IT en zorgen voor borging van kennis en processen binnen het team PMO.
Eisen:
De aangeboden kandidaat is per 1/12/2022 beschikbaar voor 36 uur per week voor minimaal 12 maanden.
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar als senior PMO medewerker gefunctioneerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan als senior PMO medewerker bij een overheidsorganisatie. Dit dient te blijken uit het CV.
De aangeboden kandidaat dient een motivatiebrief aan te leveren: In de motivatiebrief staat duidelijk omschreven, waarom de kandidaat bij het IVOM wilt werken en waarom de functie bij hem/haar past. De motivatiebrief bestaat uit maximum 1 A-4tje.
De aangeboden kandidaat dient op elk interview criterium minimaal een voldoende te scoren om in aanmerking te komen voor gunning.
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
Bedrijfsgegevens
Bedrijfs gegevens
Sogeti Nederland B.V.
Rolomschrijving en taakafspraken
De verregaande digitalisering van de werkprocessen biedt mogelijkheden om binnen de organisatie efficiënter en effectiever te werken en daarmee zowel de interne als de externe omgeving beter te bedienen. Deze transitie bij de overheid naar digitaal werken levert de uitdaging op hoe we digitale overheidsinformatie zo kunnen bewaren en beheren dat deze in de tijd gezien beschikbaar, toegankelijk, leesbaar en bruikbaar blijft. Binnen de algehele informatievoorziening van de organisatie zien we in werkprocessen informatieverwerking en -bewerking, gericht op inhoud en het wijzigen van inhoud, met daar tegenover informatiebeheer (recordbeheer). Recordbeheer dient, binnen dit brede aandachtsgebied, een aantal deelaspecten zoals gebruikersondersteuning, ontsluiting, archivering, vernietiging, overbrenging en een overkoepelende integrale kwaliteitszorg gericht op de bedrijfsinformatie.
Onder bedrijfsinformatie verstaan we alle informatie die wordt gebruikt of beschikbaar komt in werkprocessen die overheidsorganisaties in het kader van hun taakstelling uitvoeren en dient verantwoording en bedrijfsvoering, de burgers in het kader van dienstverlening en het publiek in het kader van openbaarmaking van overheidsinformatie. De aandachtsgebieden vullen elkaar aan en hebben elkaar nodig. Recordbeheer vervult een belangrijke ondersteunende en stimulerende rol waarbij continuïteit van dienstverlening van groot belang is. Draagt zorg voor kwalitatieve intake, formele ontsluiting, distributie en archivering van de gekanaliseerde inkomende poststromen. Monitort de eenduidigheid en juistheid van de metagegevenssets op zaak, proces en documentniveau en signaleert tijdig de afwijkingen en de noodzakelijk herstelbewerkingen hierop. Recordbeheer onderhoudt hiertoe veelvuldig contact met zaakhouders/(mede)behandelaren teneinde de informatiebehoeften zo goed mogelijk af te stemmen en informatieprocessen bij het organisatieonderdeel beter te laten verlopen.
Achtergrond opdracht:
Ondersteunen productiehuis:- Zorgdragen voor financiën, verrekeningen en factuurafhandeling per sprint en per project- Bijhouden risicoregister- Configuratiemanagement- Documentmanagement- Opzetten en verspreiden van voortgangsrapportages- Praktische ondersteuning aan teamleden Ondersteuning aan ontwikkeling van de project office IT en zorgen voor borging van kennis en processen binnen het team PMO.
Eisen:
De aangeboden kandidaat is per 1/12/2022 beschikbaar voor 36 uur per week voor minimaal 12 maanden.
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar als senior PMO medewerker gefunctioneerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan als senior PMO medewerker bij een overheidsorganisatie. Dit dient te blijken uit het CV.
De aangeboden kandidaat dient een motivatiebrief aan te leveren: In de motivatiebrief staat duidelijk omschreven, waarom de kandidaat bij het IVOM wilt werken en waarom de functie bij hem/haar past. De motivatiebrief bestaat uit maximum 1 A-4tje.
De aangeboden kandidaat dient op elk interview criterium minimaal een voldoende te scoren om in aanmerking te komen voor gunning.
Aanvullende informatie
Een aangeboden cv moet de volledige NAW, geboortedatum, het telefoonnummer en het e-mail adres van de kandidaat bevatten.
Werksituatie : Doorlenen is niet toegestaan.
Exclusiviteit is vereist bij acceptatie van een uitnodiging voor intake tot 4 dagen na de intakedatum.
De recruiter
YellowFriday

Plaats jouw bieding op Striive
https://login.striive.com/Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.