Opdrachten

Sogeti Nederland B.V. Servicemanager - EZK -RDI

Servicemanager - EZK -RDI

Info

Functie

Servicemanager - EZK -RDI

Locatie

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

18.01.2026 - 16.07.2026

Opdrachtnummer

256202

Sluitingsdatum

date-icon02.01.2026 clock-icon21:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Let erop dat u voordat u een kandidaat aanbiedt de Aanbiedingsrichtlijnen doorneemt, gebruik maakt van het “standaard reactie formaat” (downloadbaar tijdens aanbiedingsprocedure) en dat het aangeboden CV een Word-document is van maximaal 5 A4.
De aanbesteding EZ is (mede) gegund aan de combinatie Yellow Friday en Sogeti. De inleen van niet-eigen personeel geschiedt door Yellow Friday. De contractering (en dus ook het accountmanagement) geschiedt door Sogeti. Er is hier geen sprake van doorleen en tariefstapeling, omdat we naar EZ toe één aanbieder zijn


RDI zoekt een ervaren servicemanager. Op dit moment zijn er twee servicemanagers binnen RDI. Echter het takenpakket van servicemanagement breidt meer en meer uit door groei van RDI. De huidige twee servicemanagers hebben onvoldoende tijd om alle taken uit te voeren. De tijdelijke collega krijgt een belangrijke opdracht om servicemanagement verder door te ontwikkelen. De afgelopen 2 jaren zijn al grote stappen gezet in de kwaliteistverhoging van Servicemanagement. Die lijn dient echter het komend jaar nog doorgetrokken te worden. Dit betreft o.a.

  • leveranciersmanagement,
  • beheer van serviceportfolio en bewaken kwaliteitskaders conform ITIL, ASL, BiSL en ISO,
  • monitoring en rapportages,
  • klanttevredenheidsonderzoeken,
  • bewaken SLA's,
  • changemanagement maar ook licentiemanagement,
  • ALM,
  • CMDB,
  • incidenthandeling en bewaken escalatieprocedures.

RDI heeft ook een collega die als regievoerder ICT vooral op strategisch en tactisch niveau zich bezig houdt met leveranciersmanagement. In de praktijk zal de inhuur servicemanagement veel met deze collega samenwerken maar ook met het team functioneel beheer. Tevens is er veel contact met servicemanegement en regievoerder IT van DICTU. De ingehuurde servicemanager heeft dus een belangrijke rol om als trekker de verdere kwaliteitsverhoging op te pakken met collega's aan te sturen en af te stemmen. Ook zal een belangrijke taak zijn om de opgebouwde kennis over te dragen aan een nieuw aan te trekken servicemanager in voorjaar 2026. Een van de huidige servicemanager bereikt namelijk de pensioengerechtigde leeftijd in de loop van 2026. RDI zal een nieuwe servicemanager in loondienst gaan werven.


Achtergrond opdracht
Servicemanagement valt binnen het team Informatiemanagement. Dit team is groot 35 medewerkers. In dit team zijn vertegenwoordigt architecten, business analisten, projectleiders, product owners, IT strateeg en functioneel beheer. Het team functioneel beheer is het grootst en bestaat uit 15 medewerkers. Zij beheren ongeveer 70 applicaties. Het grootste deel van de IT voorzieningen van RDI zijn uitbesteed aan DICTU. Dit is een Shared Service Center van EZ. Voor RDI zijn de belangrijkste applicaties het RIjkszaak systeem op een pega platform en vergunningenapplicaties op een Orcacle form platform. RDI heeft ongeveer 500 medewerkers in dienst of via inleen en iedere medewerker beschikt over laptop en mobiel. Recent heeft RDI door een externe bureau een fit-gap analyse laten uitvoeren om te onderzoeken of onze huidige IV inrichting en organisatie nog op niveau is om de hoge IV ambities voor de komende jaren waar te maken. Het advies is om IV capaciteiten uit te bereiden en om leveranciersmanagement en IV governance en meer te versterken. RDI heeft hiervoor ene transformatieprogramma in het leven geroepen die zich vooral richt op het deel Improve. Run en Change zijn belegd in de lijnorganisatie. RDI heeft 2 ontwikkelteams en 2 beheerteams die zijn ondergebracht bij het SSC. op korte termijn zullen de ontwikkelteams worden verdubbeld. Servicemanagement heeft een prominente plaats in het transformatieprogramma onderdeel Improve. De komende jaren heeft RDI de ambitie om servicemanagement op strategisch en tactisch niveau te versterken. De in te huren collega zal daarin een belangrijke rol in gaan nemen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in ICT-richting
  • Kennis van ITIL, blijkend uit één of meerdere certificaten
  • Kennis van BiSL, blijkend uit één of meerdere certificaten
  • Kennis van TopDesk, blijken uit één of meerdere certificaten
  • Ervaring met Servicelevelmanagement (5 jaar)
  • Ervaring met Conract- en Leveranciersmanagement (3 jaar)
  • Ervaring met Configuratiemanagement (3 jaar)

Wensen

  • Vanwege de aard van de werkzaamheden is ervaring bij de Rijksoverheid gewenst.
  • Hetzelfde geldt voor kennis en ervaring met het werken met Rijkszaak systemen.
  • Ook gewenst: Kennis en ervaring met ASL en Safe Agile.
  • Kennis en ervaring met microsoft en windowslijn.
  • Kennis en ervaring met Jira.

Competenties

  • Belangrijke competenties en vaardigheden liggen vooral op het vlak van communicatie met de diverse geledingen binnen en buiten RDI.
  • Daarnaast is het nemen van eigenaarschap en regie een belangrijke persoonlijke kwaliteit.
  • Resultaatgericht en taakvolwassenheid mag van je worden verwacht.
  • RDI werkt vanuit de kernwaarden gemeenschappelijke visie, samenwerken, professionaliteit en maatschappelijk betrokken en verantwoordelijkheid nemen.
  • De functioneel beheerder dient vanuit deze kernwaarden te handelen en de werkzaamheden uit te voeren.

Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan EZK geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Sogeti Nederland B.V.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Let erop dat u voordat u een kandidaat aanbiedt de Aanbiedingsrichtlijnen doorneemt, gebruik maakt van het “standaard reactie formaat” (downloadbaar tijdens aanbiedingsprocedure) en dat het aangeboden CV een Word-document is van maximaal 5 A4.
De aanbesteding EZ is (mede) gegund aan de combinatie Yellow Friday en Sogeti. De inleen van niet-eigen personeel geschiedt door Yellow Friday. De contractering (en dus ook het accountmanagement) geschiedt door Sogeti. Er is hier geen sprake van doorleen en tariefstapeling, omdat we naar EZ toe één aanbieder zijn


RDI zoekt een ervaren servicemanager. Op dit moment zijn er twee servicemanagers binnen RDI. Echter het takenpakket van servicemanagement breidt meer en meer uit door groei van RDI. De huidige twee servicemanagers hebben onvoldoende tijd om alle taken uit te voeren. De tijdelijke collega krijgt een belangrijke opdracht om servicemanagement verder door te ontwikkelen. De afgelopen 2 jaren zijn al grote stappen gezet in de kwaliteistverhoging van Servicemanagement. Die lijn dient echter het komend jaar nog doorgetrokken te worden. Dit betreft o.a.

  • leveranciersmanagement,
  • beheer van serviceportfolio en bewaken kwaliteitskaders conform ITIL, ASL, BiSL en ISO,
  • monitoring en rapportages,
  • klanttevredenheidsonderzoeken,
  • bewaken SLA's,
  • changemanagement maar ook licentiemanagement,
  • ALM,
  • CMDB,
  • incidenthandeling en bewaken escalatieprocedures.

RDI heeft ook een collega die als regievoerder ICT vooral op strategisch en tactisch niveau zich bezig houdt met leveranciersmanagement. In de praktijk zal de inhuur servicemanagement veel met deze collega samenwerken maar ook met het team functioneel beheer. Tevens is er veel contact met servicemanegement en regievoerder IT van DICTU. De ingehuurde servicemanager heeft dus een belangrijke rol om als trekker de verdere kwaliteitsverhoging op te pakken met collega's aan te sturen en af te stemmen. Ook zal een belangrijke taak zijn om de opgebouwde kennis over te dragen aan een nieuw aan te trekken servicemanager in voorjaar 2026. Een van de huidige servicemanager bereikt namelijk de pensioengerechtigde leeftijd in de loop van 2026. RDI zal een nieuwe servicemanager in loondienst gaan werven.


Achtergrond opdracht
Servicemanagement valt binnen het team Informatiemanagement. Dit team is groot 35 medewerkers. In dit team zijn vertegenwoordigt architecten, business analisten, projectleiders, product owners, IT strateeg en functioneel beheer. Het team functioneel beheer is het grootst en bestaat uit 15 medewerkers. Zij beheren ongeveer 70 applicaties. Het grootste deel van de IT voorzieningen van RDI zijn uitbesteed aan DICTU. Dit is een Shared Service Center van EZ. Voor RDI zijn de belangrijkste applicaties het RIjkszaak systeem op een pega platform en vergunningenapplicaties op een Orcacle form platform. RDI heeft ongeveer 500 medewerkers in dienst of via inleen en iedere medewerker beschikt over laptop en mobiel. Recent heeft RDI door een externe bureau een fit-gap analyse laten uitvoeren om te onderzoeken of onze huidige IV inrichting en organisatie nog op niveau is om de hoge IV ambities voor de komende jaren waar te maken. Het advies is om IV capaciteiten uit te bereiden en om leveranciersmanagement en IV governance en meer te versterken. RDI heeft hiervoor ene transformatieprogramma in het leven geroepen die zich vooral richt op het deel Improve. Run en Change zijn belegd in de lijnorganisatie. RDI heeft 2 ontwikkelteams en 2 beheerteams die zijn ondergebracht bij het SSC. op korte termijn zullen de ontwikkelteams worden verdubbeld. Servicemanagement heeft een prominente plaats in het transformatieprogramma onderdeel Improve. De komende jaren heeft RDI de ambitie om servicemanagement op strategisch en tactisch niveau te versterken. De in te huren collega zal daarin een belangrijke rol in gaan nemen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in ICT-richting
  • Kennis van ITIL, blijkend uit één of meerdere certificaten
  • Kennis van BiSL, blijkend uit één of meerdere certificaten
  • Kennis van TopDesk, blijken uit één of meerdere certificaten
  • Ervaring met Servicelevelmanagement (5 jaar)
  • Ervaring met Conract- en Leveranciersmanagement (3 jaar)
  • Ervaring met Configuratiemanagement (3 jaar)

Wensen

  • Vanwege de aard van de werkzaamheden is ervaring bij de Rijksoverheid gewenst.
  • Hetzelfde geldt voor kennis en ervaring met het werken met Rijkszaak systemen.
  • Ook gewenst: Kennis en ervaring met ASL en Safe Agile.
  • Kennis en ervaring met microsoft en windowslijn.
  • Kennis en ervaring met Jira.

Competenties

  • Belangrijke competenties en vaardigheden liggen vooral op het vlak van communicatie met de diverse geledingen binnen en buiten RDI.
  • Daarnaast is het nemen van eigenaarschap en regie een belangrijke persoonlijke kwaliteit.
  • Resultaatgericht en taakvolwassenheid mag van je worden verwacht.
  • RDI werkt vanuit de kernwaarden gemeenschappelijke visie, samenwerken, professionaliteit en maatschappelijk betrokken en verantwoordelijkheid nemen.
  • De functioneel beheerder dient vanuit deze kernwaarden te handelen en de werkzaamheden uit te voeren.

Aanvullende Informatie
Doorleen is niet toegestaan. Levering door Yellow Friday aan EZK geschiedt via Sogeti. Hier is geen sprake van ketenvorming/doorleen, want Yellow Friday heeft de aanbesteding samen met Sogeti uitgevoerd en is formele onderaannemer.


De recruiter

Daphne Blankert

YellowFriday

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Yellow Friday
Privacy overzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in de browser en voert functies uit zoals het herkennen van wanneer je terugkeert naar onze website.

Je kunt alle cookie-instellingen aanpassen door naar de tabbladen aan de linkerkant te gaan.

Meer informatie over ons privacybeleid.

Meer informatie over ons cookiebeleid.